Wist u dat

…Italiaans ‘modemerk’ Breil in het verleden serieuze militaire duikers maakte (zoals Squale)? Vast wel…maar ik kwam er zojuist pas achter :wink:

Begerenswaardig, wat mij betreft!

13 likes

Wist ik! Heel gaaf zijn ze, gebruiken dezelfde kasten als Aquadive en Squale. Ze werden ook gedragen door de Italiaanse Marine.

1 like

Dit wist ik ook niet!
Normaal kijk ik niet echt naar Breil, maar deze zijn echt leuk.

Bedankt voor het delen.

1 like

Nee, dat wist ik niet. En ik vind het leuk dat ik het dankzij HF nu wel weet.

Wat is 'in het verleden"? De horloges die je laat zien, zien er niet heel erg oud uit.

1 like

Breil bestaat al vanaf 1939 en deze zijn van vroege jaren 70 …

Waren ze wel “goed” in die oorlog? :mask:

Absoluut, daar is dan ook weer een hommage aan :

1 like

Mooi, maar wel heftige prijzen!

1 like

Dat wist ik niet, bedankt voor het toch melden

1 like

Hee, wat leuk! Ik heb dat model eerder gezien, maar wist dan weer niet dat het een hommage aan deze Breil was. Nu wil ik 'm ook :wink:

Ff de bezel nog modden wel.

Vast niet, maar Panerai maakt in WWII (in samenwerking met Rolex) ook horloges voor de Italiaanse en Duitse marine en dat houdt de halve eredivisie ook niet tegen.

Deze heeft ook een blauwe wijzerplaat. Het is dan ook geen exacte kopie :wink:.

1 like

Grappig feitje. Stijgt het merk toch in mijn achting.

1 like

Even goed een erg mooi horloge. En misschien maar beter ook dat het geen exacte kopie is. Een mooie eigentijdse interpretatie is een leukere hommage aan een iconisch horloge dan een straight-up kloon, vind ik.

[EDIT]

Hee, ‘jouw’ bezel (orange van 15 tot 45 minuten) kwam blijkbaar ook historisch voor:

1 like

Misschien is Breil wel helemaal geen modemerk, maar maken ze naast horloges ook Horlogemode :wink:

Zijn wel mooie duikers die ze maken.

Groet,

Tecco

2 likes

Ik wist het, ja. Liep er niet mee te koop natuurlijk :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik kwam er vrij recent achter. Ik dacht eerst, gosh, dus zelfs Breil is een merk met opgekochte historie… Bleek ietsje anders te zitten. Interessant verhaal, en kon er maar weinig over vinden destijds. Wat mij is blijven hangen is dat de italiaanse distributeur van oa. seiko eigenaar is van Breil, en ipv de kwaliteit te houden overgegaan is naar de fashion watches en het in Italië (vrij succesvol) tegen swatch heeft opgenomen. Overpriced chinese made quartz meuk, zegmaar. zonde!

Deze is ook gaaf… (foto geleend van het internet…)

1 like

ik volg deze al tijden, Breil Manta met Squale Master kast; maar (in mijn ogen) absurde vraagprijs blijft maar staan;

2 likes

Die heb ik ook staan, gaat niet weg voor dat bedrag hoor…

Dat klopt, Breil mist een paar letters van Breitling en is ook een paar puntjes minder, maar zeker geen raar horloge of modemerk. Kijk hier ook maar eens naar…

1 like