Witte duiker gezocht

Wachten op de @crusial.

1 like

Ik vind de Christopher Ward veruit de mooiste van deze 3, prachtig horloge :+1:t2:

2 likes

https://eu.marathonwatch.com/collections/large-sar-41mm-automatic

Ik zou voor de CW gaan, vele malen mooier en ik zeg dat met de blauwe aan de pols. Mijn 2e CW, ik heb de voorgaande versie gehad en de laatste versie is echt subliem en in mijn optiek veel verbeterd t.o.v. de voorgaande versie. Niet in kwaliteit maar in de looks, daarbij quick release band met een ratchet sluiting die de microverstellingen moeiteloos maakt.

Je mag hem altijd even komen bepotelen als je hem irl wilt zien in het blauw dan. Je kunt dan wel een goed idee krijgen en ik heb de 38mm.

Edit: overogens zul je met al die Seiko geilneven hier wel Seiko aanbevolen krijgen :wink:
Edit2: Seiko met al zijn misalignment problemen zou ik lekker laten liggen. Zo lijkt de kroon van de eerste ook meer naar boven te staan en niet uitgelijnd tussen de guards…

3 likes

Iets hogere prijsklasse maar ook erg gaaf!

5 likes

De samurai :+1:

Ik zou voor de CW gaan. Ik zoek iegelijk ook een zomerse duiker. Ik dacht onderstaande te maken/modden van de skx die ik hier heb. Maar ik ben niet zo handig dus vrees steeds voor het resultaat

En volgens mij ook met een snelverstelling in de sluiting. Dat alleen is al een prettig aankoop argument.
Correct me if I’m wrong.

3 likes

Voila.

2 likes

Klopt. Super fijn

2 likes

Den deze :+1:

2 likes

In de openingspost gezien dat de Samurai kanshebber is.
Probeer dan ook eens de oudere versie eens te passen.
Ik heb er nog wel eens spijt van dat ik hem heb weg gedaan.

3 likes

Er zijn maar twee dingen die er voor zorgen dat CW nog niet volop omarmt wordt:

• (Nog) geen heritage.
  • Het feit dat het toch uit Engeland komt en alles wat mechanisch én Engels is blijkt uiteindelijk helemaal kut. Engelse auto’s bijvoorbeeld :weary:
  • De uitlijning van het logo op de nieuwere modellen.
  • Het direct distributing model maakt ze vrij onzichtbaar.

Afwerking is zeer goed en sluiting is ongeëvenaard in dit segment dus daar kan het niet aan liggen.

En ja dat zijn vier redenen maar kies er zelf gewoon twee die voor jou het zwaarst wegen…

4 likes

Die quickrelease en snelverstelling zijn zeker een goed argument. Maar ik durf ook te stellen dat de algehele kwaliteit van de band die van bijv Sinn overtreft en dan met name de sluiting.
Ik heb 2 verschillende stalen banden van Sinn gehad die minimaal 2x duurder waren waarbij ik het gevoel heb dat daar de kosten vooral in de schroefjes zaten. Met het daarbij behorende imbussleuteltje en wat loctite.

Doe mij dan liever gewoon de pushpins en de fantastische clasp die CW levert :+1:

1 like

Weliswaar geen divers bezel, maar hij kan heel wat water aan :sunglasses:

1 like

Ze blijven mooi de Edoxen.

2 likes

Semi duiker. Field watch.

Of toch de zilveren super duiker?

1 like

Die eerste foto vind ik echt geweldig!

1 like

Dank

1 like