Woensdag!

Mooi geworden zeg! Heb je de plaat vervangen?

Mijn Ebel discovery (quartz weliswaar maar toch mooi)

Neen, beetje opgefrist, vuil verwijdert.

Is een Venus 170 ca. 1940.

Dat horloge heeft inderdaad iets met Alfa Romeo te maken.

Die wielmoer komt van een of ander oud stuk Engelse ^%%#@&() !
Ik weet echt niet meer of het nou een MG TF, A, B of een oude Morgan was. Ik moest die moer voor iemand vervangen omdat iemand anders er met een stalen hamer op had zitten slaan om hem los/vast te krijgen en zodoende hadden de vleugels deuken gekregen. De trotse eigenaar was hels. Normaal sla je alleen met een lood of koper hamer op die moeren, maar volgens mij weet jij dat als geen ander, toch ?

Ik dacht nog: Wat een Zeikerd !!
Nu moet ook niemand een kras op mijn horloges maken want dan word ik net zo hels, dus nu begrijp ik hem wel. De oude moer kon in de vuilnisbak, maar ik heb hem bewaard. Staat wel leuk, ook bij mijn modelauto’s.

Dat horloge kon je een jaar of 2-3 geleden kopen bij de Alfa Romeo dealer en hoorde eigenlijk bij een Alfa 156 GTA.
Een Kameraad van mij had een normale 156, maar ook met die sta je regelmatig bij de dealer. En aangezien ie ook horlogegek is (maar dan meer in het fossil, diesel en police gamma) en dus regelmatig in de showroom liep te wandelen/wachten, viel zijn oog op deze.
Ik heb het horloge van hem cadeau gekregen. Een tijdje daarna wilde hij hem zelf ook hebben en bleek ie niet meer te krijgen. Wel een uitvoering zonder het knopje bij 8 uur. Denk dat we de meeste Alfa dealers toch wel bezocht hebben om er nog eentje te vinden…is uiteindelijk wel gelukt.

Horloge word door MOMO in elkaar gezet. Inderdaad die van die stoelen, sturen en racekleding, maar hebben sinds een tijdje ook horloges. Deze is van Titanium (mijn enigste) en herbergt een ETA quartz uurwerk.

@Jürgen :smiley: Het onverwachte zat hem in het feit dat dit horloge gewoon te koop werd aangeboden op marktplaats. Door puur toeval zag ik de advertentie twee minuten nadat deze geplaatst was, en ik heb direkt kontakt opgenomen met de verkoopster.
We spraken een prijs af. Maar twee minuten later ging de telefoon alweer, er was iemand die meer voor het horloge had geboden. Ik heb toen met de verkoopster meteen een definitieve prijs afgesproken met voorwaarde dat ze per direkt geen andere biedingen meer aannam. Ik ben meteen in de Alfa gestapt (Die inmiddels niet meer vreemd opkijkt als we weer enkele honderden horloge-gerelateerde kilometers af moeten leggen), en heb de Ariadne afgehaald. Terwijl ik daar was ging de telefoon alweer tweemaal van geinteresseerden in het horloge.
De Ariadne is technisch helemaal perfect, met nederlandse dag- en maandaanduiding en het maantje is ook van het nieuwere type, met oranje blos. Slechts de kast (vooral de lunette) kan een polijstbeurtje gebruiken, maar dat zal binnenkort wel gebeuren.

Er is wel een luxe-situatie ontstaan nu: Ik heb nu zowel de Ceres (met wijzerplaat met opgelegde indices), als ook deze Ariadne (met de mooie gelige vintage look wijzerplaat, maar met opgedrukte indices). Ik zit nu met de vraag, moet ik er eentje verkopen??? En zo ja, welke???

@ Henrik, laten we zo zeggen dat de prijs van dien aard was dat ik het er voor over had een vrije avond aan op te offeren om het horloge op te halen. :wink:

gr,
Hans Mennink

Woow, dat is nog eens geluk hebben. Als ik de keuze zou hebben tussen 2 van der Klaauws zou ik ze allebei houden, vooral omdat er (in jou geval) bij beide een leuk/apart verhaal achter zit. Over de Ceres had ik gelezen op je site en nu lees ik weer dat je de eerste was die het horloge wilde hebben, mijner inziens zijn ze dus gewoon voor je bestemd, weg doen zou je alleen maar spijt van krijgen… en als van der Klaauw stopt binnen nu en een X aantal jaren zal je er denk ik helemaal spijt van krijgen omdat je ze dan niet meer zo gauw in het ‘wild’ zult vinden. :wink:

Succes met keuze en nog van harte met deze mooie aanwinst.

Daar ben ik ook bang voor, Jaap-Wim, dat ik er spijt van zal krijgen als ik er een van de twee verkoop. Echter, ik wil het vrijgekomen geld wel gaan gebruiken om weer een andere van der Klaauw model aan te schaffen…

Gelukkig heb ik er geen haast mee.

gr,
Hans Mennink

Ik zou het ook niet weten Hans, bizonder als je al een volgende op het oog hebt.

Ik droeg vandaag mijn nette horloge, een Maurice Lacroix quartz:

Voor mij vandaag ook een quartzje: de vierkante Seiko chrono met alarm (met zwarte wijzerplaat en zwart lederen band).

Niels

Ik gebruik een gewone hamer maar met een stuk hout er tussen om die moeren los&vast te zetten.
de meeste zijn helaas al beschadigd in de loop der jaren.
overigens een leuk idee om die moeren nog voor andere dingen te gebruiken,
zal eens kijken of ze als horloge standaard te gebruiken zijn.

dat wandelen en wachten bij de Alfa dealer herken ik nog uit de tijd dat ik zelf een 164 V6 had,
neem aan dat die GTA chrono wat meer bedrijfszeker is ?
in ieder geval een gaaf klokje, zou der maar zuinig op zijn.
zit zelf trouwens iedere dag aan zo’n MOMO stuurtje te draaien,

Groet, André

Zo’n mooi horloge mag je wat mij betreft zelfs op donderdag posten! Wat ik mij afvraag, hoe werkt die GMT-functie eigenlijk precies? Wijst de wijzer met pijl de uren in de tweede zone aan, en draait ie dus synchroon met de normale urenwijzer? Dan zou het dus een paar minuten voor 7 zijn in de tweede zone? Of begrijp ik het verkeerd?

Mijn eerste nieuwe aanwinst sinds tijden vandaag omgehad. Niet gekocht maar na twee jaar wegleggen, nog een keer naar kijken, zoeken naar mooi glaasje, secondenwijzer, mooi bandje en goede onderdelen nu toch voor elkaar en zondag gereed gekomen, een door mijzelf gefabriceerde Poljot. Helaas geen foto maar Poljotkenners kennen de Poljot Aerograph, daar is ie op gebaseerd. Echter niet met die afgrijselijke messingkleurige wijzerplaat, maar met een blauwe wijzerplaat met dag en nachtaangifte en blauwe ring met daarop in wit romeinse cijfers (zelf geschilderd). Het platte glas heb ik vervangen voor een domed oftewel bol glas. Een en ander gecompleteerd met een blauwe haaienband met klipsluiting in goud passend bij de gouden kast. Er komt ook nog een glazen achterkant op waardoor het van 31681 tot 36182 omgebouwde uurwerk te zien zal zijn. Aan de mogelijkheid om foto’s te laten zien word gewerkt. Zo heb ik ook weer eens wat van me laten horen.

Arjay

Als je er een wilt verkopen, mail me dan. Ik wil denk ik wel hetzelfde betalen als jij die mevrouw betaald hebt :smiley:

Ha die Arjay,
Dat is lang geleden dat wij iets van je gehoord hebben.
Zo te horen ben je het virus nog niet kwijt.
Ben echt benieuwd en wacht op de foto’s.

Ja Geert, is een 24u wijzers, tweede tijdzone als je wil.
Deze kan apart ingesteld worden met de kroon.
Voor technische foto’s zie; http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,3183

tonneau vormige kast van geel goud met witte wijzerplaat

Groeten Jörgen

Ja, mooi hoor. Dat retrograde vind ik altijd erg leuk. Er zijn nog een paar versies, een met duotone plaat. Ook mooi.
Gerald Genta maakt sowieso leuke horloges, vooral de op auto’s gebaseerde horloges bevallen me.

Whow Freddy, prachtig fotoverslag zeg!!! Indrukwekkend!