Wordt dit mijn volgende aankoop?

Ten eerste zijn polsen van 21 cm echt gigantisch. Ik zou ze nog eens meten :wink: de BB58 lijkt echt veel te groot om je pols. Volgens mij heb je meer een 17-18 pols… Tudor zou ik ook gewoon mijden, veel te log.

Ik zou geen sub doen, ik denk dat er op dit forum al meer dan 100 circuleren, boring dus… een mooie Cartier is geweldig, past beter bij je ‘status’ en bij je persoonlijkheid (schat ik zo in :sunglasses: )

Wristshots met een telefoon vertekenen altijd enorm en ook nog heel erg afhankelijk van de precieze afstand waarvan je de foto neemt, kun je geen enkele conclusie op baseren. :roll_eyes:

3 likes

Hier hebben we een foto van eentje die 34/35mm is, geeft denk ik een beter beeld.

1 like

:+1::+1:
Precies

Ik ken je ‘struggle’, @Chillekasper. Ik denk dat het komt doordat je een liefhebber bent :wink: Ik vind het ook lastig om doelen/prioriteiten te stellen. Ik denk wel dat het goed is om er eens een nacht over te slapen… misschien zelfs twee. Overigens kan je met een Tudor of een Omega niet echt verkeerd gaan toch!? Ik wou dat ik het geld er voor had, haha.

Hier mijn suggestie.

Voor een goede prijs te vinden, klassiek design, prima voor een grote pols.

7 likes

Ach ik denk langer dan 2 nachten over. Dit zal toch een project zijn waar ik maanden over moet nadenken.

1 like

Helemaal niet erg joh. En misschien kies je over een paar maanden wel voor een heel ander horloge. Maakt het ook leuk toch!?

2 likes

Inderdaad, dat ik dit topic gemaakt heb betekent niet dat ik morgen naar de winkel ren om eentje te kopen.:ok_hand:t2::wink:

2 likes

Als iemand met een minimum inkomen serieus een horloge van 8K overweegt dan snap ik dat hij een minimum inkomen heeft.

3 likes

Dat hoeven we niet te snappen. Als hij het maar snapt.:+1:

2 likes

Ik zeg juist dat ik het snap👍

6 likes

Welke witte, de gewone of de calendar?

1 like

De Rolex Submariner vind ik kut, omwille van het uitgemolken ontwerp, de mercedes wijzers, de speculanten en zo’n beetje alles wat op of om dat horloge hangt. Die valt voor mij dus af.

De Tudor BB58 is erg mooi. Maar heeft snowflake wijzers, wat ik bijna net zo tranentrekkend lelijk vind als de Mercedes wijzers. De BV Rolex kon ooit horloges maken met Stick wijzers, zie ook de allereerste Sub. Wat ze hebben gerookt om dat soort rariteiten toch maar steeds in die horloges te stoppen weet ik niet, maar ook Tudor valt af.

De UG moet je ding zijn. Ik vind ze fantastisch, zij het op dit moment wat teveel voor het geld. Je zou bijna net zo goed een mooie Longines of Omega Vintage op kunnen pikken. Zij het met ander uurwerk, maar toch. Zo bijzonder is UG nu ook weer niet. Vintage is voor mij als rouwdouwer een mijnenveld, want die zijn allemaal zo lek als een zeef en onderhoud kan lang duren vanwege onderdelenschaarste.

Invicta… Kom op man, heb je genoeg van, toch?

Van Cartier ben ik zelf voorgoed genezen. Ik heb meerdere Tanks en Tank Americaines gepast, en ze zijn gewoon te lomp. Toch vind ik vierkante jaren 30 ontwerpen wel iets hebben. Dus kom ik bij mijn tip aan:

Mijn voorstel is iets anders. Als je ooit Rolex doekoe uit wil geven aan een horloge, pak dan gewoon lekker een Jaeger LeCoultre Reverso met handwinder, kleine seconde en stalen achterkant. Niet de two face, geen gecompliceerde reut, gewoon een Reverso zoals hij ooit bedoeld was.

Hahahaha… Sja, als je Max Bill noemt ben je smaakvol genoeg voor Nomos en Grand Seiko.

4 likes

Beide. Ook een calendar. Maar ook de gewone. Evenals een two tone.

Nice!

Wat voor Nomos of Grand Seiko?:blush::blush::blush:

Ik vind overigens die Snowflake handen juist gaaf. Althans mooier dan wat Rolex in hun Duikers stopt.

1 like

@Chillekasper

Vind je 3 opties wel wat “tam”.

Out of the box?
Universal Genève Microtor
€2.875

1 like

Ook een UG Universal geneve rose goud 18k polerouter
(Nee, ik krijg hier niks voor. Ja, als het uit zou komen zou ik hem zelf kopen :see_no_evil:)

2 likes