Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

De Mini Turtle en Uemura winnen het van de SKX, de SKX wint van de SRP turtle. Deels comfort, deels kastvorm, deels redenen die ik zelf niet begrijp. :slight_smile:

Exact de reden om op een 24-uurs te stemmen. Ik ben voor de Purist Airmannen: 24 uurs tijdsaanduiding, geen GMT wijzer.

Ik zou normaal gesproken ook vc zeggen. Omdat we AP moe zijn :blush:

Maar. Deze AP is niet zo een lelijk groot horloge zoals de huidige AP RO.

Dus in dit geval de AP. Over 30 jaar nog steeds mooi. Instant klassieker.

:beers:

Overigens: Allebei lelijk.

Ik zou er voor zijn, en @Windhund heeft dat al meermaals betoogd, om het verplicht te stellen een “Geen van bovenstaande” optie als standaard toe te voegen aan de poll. Te vaak moet ik hier tussen pest en cholera kiezen.

Vacheron, daar heb je patrimony’s van. Da’s nog een geinig merk, daar heb ik voor gekozen ondanks het feit dat het horloge wat je hier toont de finesse van een Oris Williams heeft.

Audemars neem ik niet langer serieus als horlogemerk. Sinds de APRO, met name, zijn die voor mij afgegleden naar een soort van also-ran die elke relevantie mist en gericht lijkt te zijn op smakelozen met te veel doekoe. Patek begint ook gevaarlijk naar die hoek te neigen met de immer aanwezige aquanauten en zo.

De grote drie zijn niet meer. Lang leve Voutilainen, Lange en Breguet.

3 likes

Gevaarlijke uitspraak :slightly_smiling_face:

Toevallig was de sales associate die gisteren aanwezig was ambassador voor Vacheron.

Vol passie kon hij over het merk vertellen en dan snap je heel goed waarom Vacheron nog steeds zijn plek in de holy trinity verdiend.

Elk horloge dat VC maakt is dus 10% machinaal en 90% met de hand gedaan.

En Breguet… zeker weten?

Als er invicta op had gestaan had ik je direct gelooft…

7 likes

Ik wou beginnen typen maar @Fate_Amenable_To_Change heeft het mooi samengevat. VC heeft echt mooiere dingen dan deze.

De Royal Oak heb ik nooit echt mooi gevonden. Het is een beetje eenheidsworst. Nautilus, Royal Oak, en dan vijftig afkooksels ervan met verschillende complicaties. Kwestie van de dial nog wat meer te vervuilen.

Gelukkig is smaak zeer persoonlijk.

1 like

Voor criminelen en voetballers is die RO wel aardig toch?

4 likes

In bovenstaande de VC gekozen.
Indien echter de vergelijkbare nieuwe APRO 15500 ernaast had gestaan had de VC geen schijn van kans gehad (bij mij).
Ik houd niet van te drukke wijzerplaten en daarom de 15500.
Mijn voorkeur is centrale uren- minuten- en secondewijzer. Datumvenster op 3 uur. Klaar.

De dag/nacht aanduiding op bovenstaande AP vind ik echt lelijk, evenals de datumaanduiding op de VC. En op beiden die gangreserve maakt het ook niet mooier.
Nou, dat was wel weer voldoende kritiek voor de zondagochtend.
Koffie.

Zeker weten zolang ze ook dit nog maken:

De oplettende burger had ook gezien dat ik Vacheron nog wel cool vind, maar “de grote drie” als drie-eenheid wat mij betreft niet meer bestaat.

Misschien is het dan beter om Vacheron - Lange - Voutilainen te zeggen, met eervolle vermelding van Breguet. Het feit dat die faux duiker erg lelijk is en van invicta had kunnen zijn laat onverlet dat driekwart van de horloge-industrie drijft op uitvindingen van Breguet, linksom of rechtsom.

Dat is in mijn ogen altijd nog een betere aanleiding om als groots gezien te worden dan het verzinnen van een slogan als “Je bent nooit de eigenaar van een Patek, je behoudt 'm slechts voor de volgende generatie” terwijl je vol op de patrijspoort-bandwagon springt.

Ik ben het met de CEO van Patek eens dat de stalen sportmodellen het hele merk vulgair maken. Bij AP is dat nog een slagje erger.

Je bedoelt de Royal Bang Aikon Engineer van Patek LaCroix uit Schaffhausen? :thinking: :rofl: Maar dat dus: Eenheidsworst.

En met name heel erg veilig, omdat iedereen met een strakke plasser op die stalen sportmodellen zit te azen.

Sorry. Kon het niet laten.

5 likes

Amen :pray:t2:

2 likes

:joy::joy::joy:

2 likes

AP lijkt hier zo grof en in your face. VC is veel sierlijker en tijdlozer.

3 likes

Helemaal icm een Moncler - of Canada Goose jas mèt bontkraagje…:see_no_evil:

1 like

Wat is er in godsnaam misgegaan bij de productie van de bezel bij die bovenste?!?

1 like

Die is denk ik voor vrouwen met luipaardprint leggings…

1 like

Ook Tag Heuer wil blijkbaar ieder gaatje in de markt afdekken

1 like

Ik zie het als een extensie van een hoornen bril.

Da’s mooi. Erg mooi, zelfs. @Timmeehh, leuke nick trouwens, TIMMEEEH, maar welke referentie is dat?

1 like

:joy:

2 likes

Moon match :last_quarter_moon_with_face:

  • Christiaan van der Klauw Real Moon
  • Glashütte Panomatic Lunar
  • Jaeger Lecoultre MUT Moon enamel
  • Omega Speedmaster Moonphase
  • Universal Tricompax vintage '40s
  • Zoals FATC al zei: geen van de bovenstaande

0 stemmers

4 likes

De Jaeger Lecoultre wint deze battle ruimschoots. Is ook veruit de duurste uit dit rijtje. Eens kijken hoe de battle verloopt wanneer er een gelijkwaardigere uitdager de ring betreedt. Lets get ready to rumble!

  • A. Lange & Söhne Saxonia Mondphase
  • Jaeger Lecoultre MUT Moon enamel

0 stemmers

1 like