Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Weet waaraan je begint! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Pardon. Dat zag ik zo snel niet. De BB mooier dan de Pelagos, de BB58 nog weer een trapje mooier, maar ik kan niet aan snowflakes wennen.

Gewetensvraag: Welke is het meest comfortabel?

2 likes

De Pelagos, …by far! Titanium; draagt erg comfortabel. Maar de BB’s zijn (ook) fraai. Ik kon ook niet aan de sneeuwklokjes wennen, maar ineens kwam het inzicht. Het is (ik vind het…) toch wel bijzonder en leuk. :wink:

2 likes

Rolex zal waarschijnlijk binnen afzienbare tijd een positieve winstwaarschuwing de deur uit doen :wink:

2 likes

Ik juist geen enkele keer. De andere horloges die RLC ernaast laat zien, zijn naar mijn mening veel gaver. De Explorer oogt een beetje saai. Maar als onderdeel van een collectie in plaats van in de context van een battle past hij uitstekend.

2 likes

Wooow! Kantelende continenten! :grin:

Welke ook je voorkeur zou hebben, ‘een’ Sub behoeft specificatie, de ceramic vs een 5 digit zullen voor velen in aantrekkelijkheid zo veel verschillen als een SM 300 en een eh, Aquaracer (/Colt/SOH). ‘Een sub’ bestaat eigenlijk niet eens meer.

Wat bedoel je hier?

1 like

Ik ook niet. Vind de Explorer, na de huidige Airking, het minst aantrekkelijke model van dit merk.

2 likes

Dat de Explorer het verliest qua ‘saaiheid’ van de getoonde andere modellen. Maar zijnde een klassieker en dat hij een rustige uitstraling heeft, past hij wel dan wel tussen de andere modellen. Maar als je hem naast een ander horloge zet (een model uit de collectie van RLC in dit geval) valt hij voor mij af.

1 like

Ah zo. Ik deel je visie niet, maar begrijp de jouwe nu. Denk ik. Aannemende dat je bedoelt: 'Dat de Explorer het verliest OP ‘saaiheid’. (En feitelijk ‘wint qua saaiheid’, het tegenovergestelde wat je schrijft).

In mijn ogen zijn de wildere designs meestal lelijk, en in andermans ogen saaie kunnen juist ‘raak’ zijn. (maar zijn dat zeker niet altijd).

2 likes

Ligt eraan hoe je naar de Explorer I kijkt. Elegance, simplicity and superior craftsmanship in een ingetogen design. Misschien in de basis wel horological perfection…
Ongekend hoge afwerking en een rijke heritage. Voor mij momenteel de perfecte Rolex.

Een Sub No Date wil ik ook nog wel een keer alleen zou die bijna mijn hele collectie buitenspel zetten. (A Tudor Black Bay, Omega Seamaster, Breitling Superocean II en Seiko MM300). De Rolex Explorer I 39mm zit in een ander vaarwater.

8 likes

Was het maar waar, dan hoefden we het hele forum er niet steeds vol mee te spammen dat allerlei mensen een soort LOTR-achtige queeste aan het ondernemen zijn om er één in de handjes te krijgen. :slight_smile:

Maar uiteraard heb je gelijk. De 6538 met tropical-dial bitte, die is leuk. :slight_smile: :point_down:

Ik ben alleen benieuwd of de “ziel” niet mist die een vintage Rolex (Explorer I) heeft.

Aangezien die ziel fictief is, en @RLC niet van de wabi sabi is denk ik de goede man goed genoeg te kennen om daar een volmondig nee op te voorspellen.

:angel:

MIsschien geen eerlijk strijd?

  • 16600 SeaDweller
  • 16570 Explorer II

0 stemmers

4 likes

Only Quartz watches have no soul…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Onzin natuurlijk.

3 likes

Wat mij betreft wel! Ik heb zelfs een afgetekende voorkeur voor de Explorer II! :smiley:

1 like

Mechanische ook niet hoor. En afhankelijk van hoe je er in staat, mensen ook niet. :slight_smile:

Je weet toch wat we bedoelen? We hebben het (absoluut) niet over een ziel in religieuze zin.

1 like

Jazeker wel. Ik gebruik dat woord alleen nooit. Ik heb het altijd over karakter. En karakter, dat kan een stuk kauwgom nog hebben. :grin:

Grappig genoeg is dat jullie schuld. Door al dat gemiep over Quartz ben ik gaan nadenken. :+1:

2 likes