Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Nou eerlijk gezegd niet echt onverwacht. Elke post waarin ik die jlc liet zien werd echt onwijs veel geliked. Ook bij de mooiste horloge van het HF verkiezing eindigde die best hoog.

Het is eigenlijk vreemd dat iedereen een Rolex koopt :laughing:

Ik heb ze zelf niet, Dus ik kan er weinig over zeggen. Maar die seadweller en sub zijn toch ( qua looks iig) nagenoeg gelijk. Is dat niet wat zonde?

Een totaal ander horloge in real life. Plexiglas vs saffier maakt al een wereld van verschil.

1 like

Nee hoor een online plaatje liken is makkelijk. Maar als het puntje bij plaatje komt en ze zelf de afschrijving moeten pakken gaan de meeste voor het veilige en waardevaste Rolex :roll_eyes:

1 like

Naja de JLC pakt ook nauwelijks afschrijving als je hem jong gebruikt koopt.

1 like

Denk dat je in het blauwe deel makkelijker van je Rolex afkomt dan van je JLC.

1 like

Dat zeker.

Dus toch.

Ik wist het wel. Rolex is veilig voor de portemonnee.

:laughing:

Maar ik geeft @TheWornWatch wel een dikke duim. Afschrijving op de jlc dsc is er amper. Sterker ook deze zijn grijs gestegen.

Maar tja. Onbekend maakt onbemind.

:beers:

1 like

Ik heb er zelf ook voor gekeken :crazy_face:

JLC is top 3 voor mij. Alleen helaas nog geen JLC bank rekening :sweat_smile:

3 maal een jaren '70 mechanische Tissot Navigator (duiker model).

Tissot 44646:
image

Tissot 44940:
image

Tissot 46916:
image

• Tissot 44646:
    • Tissot 44940:
    • Tissot 46916:

0 stemmers

4 likes

Voor mij, 100% de eerste dat is een gaaf model. De andere twee ontwerpen vind ik op de een of andere manier wat minder in balans.

1 like

ff de volgorde aangepast, ik zag dat de afbeeldingen niet overeenstemden met de poll…

EDIT: ik merk dat de volgorde van de poll en de fotos steeds veranderen wanneer ik ze wil synchroniseren :persevere:

Wijzerplaat en wijzers van de eerste, de band van de tweede en de kast van de derde. Kan dat? :wink:

1 like

Dus… new vs old.

16570:

Vs.

216570:

• 16570
  • 216570

0 stemmers

En waarom :nerd_face:

3 likes

Size matters? #40mm

2 likes

Ah. Ik vind die oranje wijzer top.

Als je nou 1655 vs 216570 had gezegd… dan was het old geweest waar mijn keuze op viel. :sunglasses:

2 likes

Daarom dus.

Verder gewoon een wat frissere, modernere uitstraling. Fraai! :ok_hand:

1 like

Tja 1655 boven alles maar ja price wise net even een andere leauge.

1 like

Altijd nieuw. Dat moet een vreemde kronkel in mijn hoofd zijn, maar (neo-)vintage doet me niks. Ik zie natuurlijk ook wel de esthetiek van sommige vintage horloges, maar een splinternieuwe vind ik altijd leuker. Ik maak er liever zelf de krassen in :see_no_evil:

1 like

Dat valt toch wel mee. Het verschil wordt met de dag kleiner :rofl:

1 like