Ondanks het prijsverschil voor mij toch een lastige, de Nomos met zijn strakke uitstraling en geweldige afwerking of de Junghans met zijn sexy plexi met prachtige witte plaat
Als instrumentenfabriek actief van 1961 tot 1994, waarna ze met horloges begonnen. Merk is van de hand gedaan aan een medewerker in datzelfde jaar. Sindsdien maken ze de horloges die we kennen.
Damasko, opgericht in 1994 door Konrad Damasko, is nog steeds in handen van de familie Damasko.
Ze produceren allebei sinds 1994 horloges, waarbij Damasko een familie-bedrijf is terwijl Sinn een doorverkocht merk is.
Ik will Sinn absoluut niet afzeiken, maar de claim dat ze “meer heritage” hebben is, eh, onsinn.
Ik wil op de Omega stemmen. Welke is dat? Ik bedoel, gast, had je ze niet even uit kunnen schrijven?
Begonnen in 1991, dus, eh, meer heritage (pfffffff), beter gevoel voor kleur, mooiere ontwerpen, in house uurwerkontwikkeling en gewoon wat meer allure.
Als we dat niet willen: Junghans. Die hebben pas heritage.
Gast? Je mag Nico zeggen hoor. En mocht je de referenties niets zeggen,neem de moeite het uit te zoeken. Leuker kan ik het niet maken voor je toch?
Groet,Nico.