Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Denk dat jij en ik daar wel gelijk in hebben. :grin:

1 like

Voor de duidelijkheid ik vind de 5513 vele malen mooier, maar voor mij zou een SD4K een beter zorgeloze keuze zijn.

We willen geen duidelijkheid, we willen passie.

3 likes

Een sdk4 wordt ook een keer oud…

Ben je dan nog net zo zorgeloos of zou je dan weer voor het nieuwere type kiezen.

Zo zuinig als jij op je horloges bent kun je makkelijk vintage kopen. :v:

1 like

Seiko + Tudor

1 like

maak je met je hoofd,

kies je met je hart.

Ik denk dat ik van de laatste het meest zou genieten.

1 like

Zeker maar als het nou een normale had geweest en geen no date. Nu heb ik op de dweller gestemd.

2 likes

Wat is een normale?

Zo een met een datum en een loupje zoals het hoort op een rolex :sunglasses: 1680 dus bijvoorbeeld.

1 like

Daar gaan we : 3…2…1… FIGHT!

1 like

Haha en waarom hóórt dat op een rolex ?!

omdat het dé iconische Rolex look is. Het grootste deel heeft tegenwoordig een datum loupe.

2 likes

Ok.

Maar gelukkig een 5513 niet.

Ieder zijn ding koekoek voor cyclops! :muscle:

1 like

Nope, die loopt wel per 12 uur als ‘normale tijd’ en de gmt wijzer is wel 24uurs!

2 likes

Ha ok! Dank. Dat wist ik echt niet.

1 like

De eerste Submariner had ook geen datum. Ik wilde juist vanuit dit oogpunt een no date.

1 like

Goed punt.

Voor mij is de reden juist dat de no date erg clean is. 2 liner en geen datum. Mooi in balans.

2 likes

Dat is ook een reden voor mij. Maar vanuit een horologisch en historisch oogpunt wilde ik de no date. Who needs a date when you go diving? Om dezelfde reden wilde ik mijn Speedmaster ook met Hesalite en een handopwind uurwerk.

1 like

Een date op en sub is juist handig in het dagelijkse leven. Alsof iemand met zijn sub gaat duiken.

3 likes

Alsof iemand zijn horloge nodig heeft om te weten wat de datum is.

3 likes