Eens.
Wel leuk dat je dan zovaak kan lachen want bijna elke rolex die je tegenkomt heeft dat
Maar dan was het een andere poll geweest.
I know, de datum loupe stoort me even erg bij Rolex als de Helium valve bij Omega.
Cijfers zonder Junghans
Als je puur naar het merk kijkt, dan is omega natuurlijk de winnaar. Als je naar het design kijkt (met name de wijzerplaat, modernere afwerking en esthetiek) zou ik voor de Tissot gaan.
Je ziet dat dat op HF toch de trend is, anders zou het niet bijna 50/50 zijn. Ik hou van Omega en van vintage, maar heb niet eens hoeven twijfelen om de Tissot te kiezen.
Deze Omega komt uit de periode dat Omega al flink de weg kwijt begon te raken en heeft buiten de goede naam, geen gewild uurwerk, geen bijzondere wijzerplaat-afwerking en een matige bandconstructie.
Ik ben het met je eens dat merkervaring voor velen meespeelt. Bij sommige voor het horloge zelf en sommige omdat ze het horloge wellicht op termijn willen verkopen en dan doet een bekend merk natuurlijk veel goeds aan hoe makkelijk het te verkopen is. Maar ik ben het met je eens met wat je verder schrijft.
Volledig eens. De afwerking van deze Tissot is prachtig en biedt voor relatief weinig geld veel afwerking. De Omega daarintegen benoem je al:
Wat Omega dan weer wel heeft is (ga ik even vanuit dan) is dat het een 36mm model is. Dat is voor mij ook een reden om eventueel de Omega te nemen ipv de betere Tissot.
Hoewel er geruchten gaan dat deze PRX ook in 35/36mm gaat komen, is er nog niks. Officieel is er sowieso niets over verkondigd geloof ik.
Kortom: je hebt volkomen gelijk, maar voor de mensen waarbij 36mm de sweetspot is, kan een vintage Omega wel echt een goede keuze zijn.
Ik vind de verschillende tinten van de subdials bij de zenith verwarrend dus ik heb voor de omega gekozen. Ik vind de datum op de Zep wel leuker
Tissot gestemd want daar kan je ook mee zwemmen . Wel jammer van de datum-op-witte-achtergrond terwijl de plaat blauw is - dat doet de omega weer beter
Die Tissot PRX is bijna meme hier op het forum. Het maakt bijna niet uit wie om wat voor een soort advies vraagt “Tissot PRX” staat altijd wel ergens bovenaan bij de suggesties.
Maar wat serieuzer: Heb die Teddy B. op joetjoeb wel eens horen uitspreken dat je van deze eigenlijk de Quartz versie zou moeten nemen om zo dicht mogelijk bij de geest van dat jaren 70 design te blijven. Omdat het echt een ontwerp uit de quartz crisis is.
Los van wat je mening over die gast en zijn kanaal ook zou kunnen zijn vond ik dit wel een sympathieke gedachten waar ik in kan komen.
Is de kast dan wel even dik of is de quartz dunner?
Meh… halve mm volgens hun eigen website.
Goede aanvulling inderdaad. De Tissot kan op kleine polsen misschien wat groot dragen door het design icm grotere maat. Dan is de Omega qua maat een betere optie. Een vintage Omega is zeker niet verkeerd, maar deze referentie is hem net niet.
Kan niet kiezen
Gewoon allebei
Ben uiteindelijk voor de omega gegaan en officieel incoming. Im a sucker for vintage.