Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Paar kleine veranderingen en dit was een top set

Sub: moest 5 digit en date zijn
Expl: moest witte dial zijn
DJ: moest 36mm, fluted en jubilee zijn

So close, but yet so far!

Geintje he. Enkel dat van de expl meen ik. Had echt wat toegevoegd

3 likes

Gaaf zeg, deze kende ik niet. Heel fraai zo zonder datum :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Omdat dat de vraag was.

Anders was dit topic nutteloos. :see_no_evil:

Dat jij nota bene deze vraag stelt. ‘Waarom kiezen’

Je begon dit topic ooit met de volgende zin:

‘ Post hier een foto waarop meerdere horloges van jou staan en zet er een poll onder. Easy as that!
Let the Wristwatch battles begin! 3…2…1…FIGHT! ‘

Dat heet kiezen!!!

Dus @anon66999254HFDEF , kies!

2 likes

Fair point

De Submariner No Date was en is nog steeds mijn grail. Dus denk als puntje bij paaltje komt dan de Submariner.

2 likes

2 likes
  • Cartier tank louis manual wound (jlc movement)
  • A. Lange & sohne saxonia thin

0 stemmers

3 likes

Qua looks misschien de Cartier wel, maar qua totaal plaatje de Lange.

1 like

Dat is een lastige.

Maar dan kies ik voor de lange.

2 likes

Is idd een lastige! Heb ze allebei al een tijdje op de radar

1 like

Ik ben nog niet op de bandwagon wat betreft Cartier en de klasse van zo understated maar perfect afgewerkt is ook niet aan mijn besteed.

2 likes

Dat snap ik sowieso wel, ik heb wat dingen van leden in de hand gehad, en er is niks mis met Zenith. Maar ja, ik blief datums op vier uur of half vijf maar erg moeizaam.

Nu heb ik Sinn niet zo hoog zitten. De enige echt mooie chronograaf die ze maken is in mijn ogen de 356 SA II met koperen plaat, maar die is eigenlijk best veel te dik voor z’n maat.

Dus ja: Altijd een Zenith boven een Sinn, dondert niet welk model.

Maar nou stem ik eens op Rolex, ik denk “ome @Brick ook eens blij”, en nou is het weer niet goed. Asjemenou.

Ik zal halsstarrig voor Explorer II blijven stemmen, zowel in Polar als zwart toch één van Rolex mooiste horloges ooit. Maar ik mis optie 3:

• Als je een fatsoenlijk afgewerkt horloge wilt neem je een GS.

:wink:

Nee hoor. Als je ze allebei tegelijkertijd vast hebt lijkt de Cartier net speelgoed.

Ik heb Cartier hoog zitten, maar daar bokst dat model niet tegen op.

7 likes

:point_up:t2: :ok_hand:t2:

1 like

Zeker. Alleen zijn er veel die mooier zijn.

Ps sorry van die Sinn. Dacht echt dat je dat mooier vond dan een zenith mét datum. :grin:

8 likes

Poooohhh deze combinatie is wel echt lekker zeg! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Dank! Het licht is ook tot jou gekomen! :wink:

1 like

Helemaal niet lastig. Gewoon de Lange.

De Cartier hoort, in een grotere versie, ergens aan een muur te hangen en ieder kwartier het deuntje van de Big Ben te slaan.

2 likes

Ik vind de 356 SA II echt specifiek heel tof met die koperen Guilloche plaat. Maar de dikte houdt mij tegen. Als ze daar nou eens een El Primero uurwerk in klapten, of een simpel handwindertje, en ze maakten hem 12,8mm dik… Dan.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik al die opties links zou laten liggen wanneer ik een Breitling B09 in het groen zou kunnen scoren. Want da’s gewoon op dit moment de mooiste chronograaf die er in mijn optiek op de hele markt verkrijgbaar is als we die witte Parmigiani Fleurier split second chrono met dat gouden uurwerk van 170.000 Euro even negeren.

Ik merk dat het mij niet echt uitmaakt of het fauxtina of gewoon patina is, dat horloge zou ik pas dragen na een restauratie van wijzerplaat en wijzers waarbij de lume weer lekker fris en hagelwit werd.

Smaken, nietwaar?

1 like

:see_no_evil:

Voor wat het waard is, die versie van de Sub is supertof he, ik heb gewoon een hekel aan gelige dingen. Daarom zeg ik ook al tijden: Als ze toch eens een re-issue uitbrachten van de oorspronkelijke 4-cijfer sub met stick wijzers uit 1954, dan kocht ik er eentje. Achteraf had ik wel een Polar moeten scoren toen men ze nog voor 3000 in het blauwe zette. :slight_smile:

1 like

Dit is wel waar, toch is die Tank LC een tof ding.

Deze is nog cooler:

• Tank LC
  • Tank LC Skeleton Sapphire

0 stemmers

2 likes