Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Dat is erg lief uitgedrukt :grinning_face_with_smiling_eyes:.

4 likes

Voor mij de Grand Tour… die chapterring van de Hydronaut is mij té.

1 like

Ik denk de Lebois maar vind de Farer het leukst.

1 like

De Farer is ook nog eens de goedkoopste😉 ik ben zelf alleen nog niet helemaal overtuigd van de kleur lume die ze gebruiken op de foto’s (en de enorme afschrijving)

1 like

Dit…is een ramp idd. Toch @Fate_Amenable_To_Change :see_no_evil:

1 like

Ik heb Sinn gestemd, puur omdat iedere boerenlul die een zalmkleurig horloge maakt de wansmaak heeft om er blauwe wijzers op te zetten, en Sinn niet.

Maar de Sinn is wel 14,5mm dik. De Farer is te speels voor een klassieke chrono, met dat format moet je niet rommelen, dus is de Lebois het mooiste in je poll, afgezien van die verschrikkelijke wijzers.

In ultimo zou ik een Excelsior Park in het roze voor willen stellen, als je blauwe wijzers niet erg vindt. 100m waterdicht, 38x12,85mm groot, bol saffier. Geweldig ontwerp.

Maar het echte echte antwoord is de 39mm versie van de Louis Erard Excellence petit seconde Terracotta.

Dat is een mooi roze horloge.

Ja, g-dverdomme. Schande dat ik vloek, maar er was zelfs een mafkees die serieus 750 euro bood naar aanleiding van mijn sociale experiment in die advertentie.

Ik geef hem nog liever gratis en voor niks aan een Syrische asielzoeker (die mensen worden hier zo schandalig racistisch onthaald dat ik me schaam voor dit land) dan dat ik het die rare lowballers op dit forum gun.

Al moest ik hem in de achtertuin verbranden, zo hevig sponsor ik andermans horlogekist niet.

8 likes

Kun je 'm niet bij opbod te koop zetten hier. Voor dat goede doel. Iedereen doet mee met zeg eur 10-20 of wat men wil geven. Het horloge gaat naar een willekeurig persoon die heeft meegedaan. Nummertje uit Den Hooghe Hoed…

1 like

Goede doelen zijn een acceptatie van het feit dat we een kapot systeem hebben, en het is een manier voor rijken om belasting te ontduiken. Daarbij zijn goede doelen enorme strijkstokken.

Ik geef hem liever zelf aan die asielzoeker. Als die er blij mee is heeft hij een mooi horloge, zo niet dan kan hij hem verpatsen en komt dat geld bij hem terecht.

Opbod of niet, goede doelen zijn immoreel.

5 likes

Citaat[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:2915, topic:390237”]
een mafkees die serieus 750 euro bood
[/quote]

:sweat_smile::joy: het lijkt de jaarlijkse braderie wel hier tegenwoordig. Maakt wel dat ik niet snel meer iets nieuw koop om te proberen. Afschrijving is prima, maar niet voor de helft van het geld (na korting).

Citaat[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:2915, topic:390237”]
echte antwoord is de 39mm versie van de Louis Erard Excellence petit seconde Terracotta.
[/quote]

Ja. Dat is zeker de mooiste en staat al lang ok het lijstje. Maar dit ging over chrono’s :wink: Die Exelsior Park is ook erg mooi…

1 like

Misschien moet ik als Belg asiel zoeken in Nederland, kom ik dan in aanmerking? :yum:
Ik denk dat wat het meeste pijn doet het feit is dat (ook) jij heel goed weet dat GS vaak prachtige horloges maakt, maar dat veel ‘liefhebbers’ te koppig zijn om het allemaal eens goed te bekijken.
Pas als ze hun slag kunnen slaan (groeten aan de lowballers) dan zijn het plots fantastische horloges …

4 likes

Ik bied meer, 751 euro.

4 likes

:large_blue_circle:

• Hamilton khaki pioneer navy
  • Baltic MR01

0 stemmers

4 likes

Die automatische Louis Erard’s zijn ook dikkerdjes hoor

Op zich wel handig zo’n mening (die je als een feit lijkt te brengen) want dan kun je zonder je te schamen, en misschien zelfs met een mild superioriteitsgevoel, je hand op de knip houden.

8 likes

Ai, zo veel mis met deze reactie.

Dat is correct. Da’s in mijn beleving altijd nog beter dan en plein public (mogelijk aftrekbare) gulle giften te geven, om vervolgens, alleen in het stemhok, voor partijen te kiezen die er op uit zijn om het geld zo veel mogelijk aan de top van hun eigen ledenbestand samen te laten klonteren. Figuren zoals ik doen dan weer niet niet aan belastingontwijking of -ontduiking, en stemmen altijd op partijen die ons juist het dik belegde brood uit de mond willen stoten ten faveure van minder bedeelden. Zo doet ieder wat hij of zij denkt dat het juiste is. :+1:

Waarom geen Mühle Glashütte Teutonia II joh? Evengoed, het datumveld is erg lullig geplaatst op die Hamilton, maar ik vind het een tophorloge. Ik heb er jarenlang eentje gehad. Het heeft een fantastisch uurwerk en mooie wijzers. No date was beter, maar de rest is superlatief.

De Baltic… Tja. Ik ben bevooroordeeld tegen die uurwerken.

3 likes

Moeilijke. De Hamilton heeft toffe wijzers en cijfers, maar die datum is kak, de sub second staat nét iets te hoog en hij heeft een deep dish pizzavorm wijzerplaat. De Baltic heeft toffe textuur en atypische sub second, maar te grote indices, te dikke bezel en te dikke/lange minutenwijzer.

Uiteindelijk toch Hamilton gestemd, maar dan is een

toch ruim beter dan die twee inderdaad.

2 likes

Dus je doet wel aan belastingontwijking of -ontduiking. :joy:

3 likes

Tof apparaat! Alleen:

1 like

Alle Vlamingen zijn welkom!

1 like