Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Gebeurt zelden, maar ik zou het ook niet weten. Voor beide horloges is heel veel te zeggen. Ik pas even met deze poll.

1 like

Ik vind het ook veel geld, maar zon mooie cleane moonfase in zon elegante kast zie je niet vaak.

De ZEP vind ik dan weer de mooiste chrono die er is. Maarja, die heb je dan dus al en dan gaat het kriebelen.

1 like

Gaan voor je grail! Je leeft maar 1 keer enzo :zap::smirk:

1 like

Het is een ander soort aandrijving. Ik zou het niet echt een motor willen noemen. Maar wel erg efficiënt.

Totdat de ongelukken toenemen en er meer mensen verongelukken in of buiten de auto. Want snelheid is iets waar niet iedereen mee om kan gaan.
Dan gaan ze die acceleratie weer terugschroeven. Weg pret. Welkom rust.

Exit off topic.

Ik zeg niet dat er een andere dresser ‘beter’ is onder 10K, maar de keuze (ook met complicatie en zelfs in goud) is er zeker wel tweedehands. Je moet alleen breed denken.

Ik zou zelf denk ik gaan voor een Breguet.
Dan kan je kiezen voor een retrograde secondewijzer 5207 of emaille wijzerplaat 5140 of gewoon een dunne automaat 5157. Ohja, allemaal in volledig witgoud :slightly_smiling_face:

Maar je hebt ook:

Arnold & Son maanfase

Parmigiani Fleurier Tonda of Toric

Glashutte original panomatic lunar / panoreserve

Zenith chronomaster el primero maanfase in goud of Zenith Elite (chronograaf)

Blancpain villeret complete calendar met moon phase

IWC portofino / Davinci perpetual calendar maanfase (in goud)

Omega de Ville of Globemaster annual calendar

Cartier drive maanfase of Tank

Chopard LUC 1860 microrotor

En vast ook nog wel iets van Van der Klaauw, Montblanc, Nomos, etc.

4 likes

Allebei prachtig.

Ik zit een beetje in t zelfde schuitje. Maar ik krijg t tot zoverre niet over mijn hart om de Zep te koop te zetten.

Blauwe mut is wel zeer prachtig. Ben al jaren bezig met de mut :sweat_smile:

Vergeef me de kud foto nog in de plastic en sticker met rot licht bij de ad.

5 likes

• PP 5320-011 (zalm)
  • PP 5320-001 (creme)

0 stemmers

2 likes

Nee, ik ook nog niet… Kijk nou:

En als ik zover ben is het nog de vraag of ik de ZEP met cash-up kan inruilen voor de MUT of cash-down kan ruilen voor iets leuks zodat ik lekker kan sparen voor de MUT.

5 likes

Twee hele verschillende vintage vibe chronos, wie gaat dat winnen?!

Airan Type 20:

Excelsior Park chrono:

Airan Type 20 vs Excelsior Park
  • Airan Type 20
  • Excelsior Park

0 stemmers

1 like

Ik was op zoek naar de optie zonder datumpuist :grin::face_with_hand_over_mouth:

Zo jammer dat ze die cijfers afkappen. Kappen daarmee.
GHKK

3 likes

Ik heb daar niet zulke hele sterke gevoelens over maar ik ben allang blij dat ze het allebei hebben; als er een tussen zat zonder had die gegarandeerd de poll gewonnen, denk ik :joy:

2 likes

Goed punt. Ik ben zelf nu naar een dresser in deze klasse aan het kijken dus vandaar dat ik benieuwd was. Ook toevallig oa naar PF en Breguet als opties. Maar ik denk na veelvuldig passen dat de jlc’s wat ‘gewoner’ zijn en dus wat veelzijdiger als je meer casual kleding draagt. Ik heb zelf de keuze nog niet gemaakt wat ik ga kopen maar je hebt gelijk dat er veel moois te krijgen is.

De zenith elite is bijna crimineel underrated qua prijs/kwaliteit trouwens

2 likes

Met beide doe je natuurlijk geen miskoop.

Heb crème gestemd, maar denk dat dat voortkomt uit gewenning.

Met de zalm heb je iets bijzonderders. :grin:

1 like

Fijn dat je deze aanstipt, wat een mooi ding is dat zeg.

Ik was verliefd op de panomaticlunar van GO, maar die is echt te dik voor mijn pols en daardoor totaal niet elegant.
Daarentegen had ik niks met de Cartier drive maanfase totdat ik hem in het echt zag. Best een tof horloge.

Ik heb het gevoel dat bij dress watches nog meer dan bij tool watches de maatvoering en afwerking van belang zijn en je ze dus eigenlijk in het echt pas kan beoordelen.

2 likes

De Airain zonder twijfel. Heb deze al mogen dragen en staat op mijn shortlist.

. .

10 likes

Die was niet te groot voor je pols? Mij wel te groot.

Ja ik heb meerderr GO’s waaronder de Panograph gehad. Prachtige horloges maar imo te dik voor mijn polsen in ieder geval.

Welke referentie cartier hebben we het dan over?
En ik ben het met je eens dat bij dress watches de kleine nuances en verhoudingen belangrijk zijn. Jammere is dat sommige merken zoals H. Moser en PF nauwelijks in Nl te vinden zijn

1 like

Oh jawel, ook die was voor mijn kinderpolsjes te groot. Maar de hele stijl en kastvorm vond ik veel meer in balans dan op foto’s. En het gevoel van kwaliteit had ik wel bij dat horloge en dat is bij Cartier niet vanzelfsprekend voor mij.

Voor @daniel997 de ref 3978. Helaas 41mm ipv 36/37

4 likes

Mooi horloge maar dan ook te groot voor mijn kleine polsen😁

1 like