Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Ik heb in mijn hoofd Rolex gekozen omdat ik de Speedy te groot en in het oog lopend vind. Nu jij weer.

Ik kon trouwens niet meer stemmen. Wat is dat toch, @Reauloge, waarom polls die zichzelf sluiten? We zitten hier voor de hobby, een deadline is niet nodig. :slight_smile:

Evengoed is het betere antwoord “Geen van beiden, maar een Cartier”.

Die zijn er niet. Blancpain is een soort Non-merk wat voor 15.000 ballen net de gore moed heeft gehad om een stalen Mallwatch uit te brengen, die nieuwe Villeret Ultraplat. Compleet met satéprikker als secondewijzer en, net als bij dit duikhorloge, een te ver naar binnen staande datum, zo plompverlopren in een gat midden in de wijzerplaat.

Dat vind ik heel erg veel geld voor in mijn ogen verschrikkelijk skere ontwerpen. Tel daarbij op de shenanigans rond de geschiedenisvervalsing waar Blancpain zich schuldig aan maakt, en je bent mij kwijt. Daar hoort 1815 op de wijzerplaat te staan, en geen 1735.

Mensen zitten bij die IWC veel over het uurwerk te zeiken, maar ik heb liever een samenhangend en gefocust ontwerp wat gewoon tot in de puntjes exact dat is wat het moet zijn voor het genre dan een mooi uurwerk in een broddel-ontwerp.

7 likes

De uitzondering bevestigt de regel. Daarbij ben jij regelmatig de uitzondering.

2 likes

Ok, je hebt me. Ik heb net op een integrated bracelet gestemd terwijl er ook een conventionele lug keuze mogelijk was. :face_with_peeking_eye:

3 likes

Dat zal ik dan eens beter moeten onderzoeken. Een Santos Galbee staat op de longlist, maar dan wel graag automaat, guilloche dial en two-tone. Mocht je een bepaalde referentie kunnen aanraden hoor ik daar graag meer over.

Ben geen Ingenieur fan maar de Blancpain geeft deze blanke veel meer pain. Ookal ben ik niet eens zo blank.
Dus toch maar Inferieur :stuck_out_tongue_winking_eye: gestemd.

1 like

Ik zou de ingenieur met plezier dragen en van de blancpain schrikken telkens ik ‘m zie.

Zou echter nooit de IWC kopen voor dat geld, vind ‘m veel te duur.

1 like

Ik vind die Blancpain mooi. Heerlijke brushing op die wijzerplaat, leuke wijzers, bezel niet té dik. Moest dat datumvenster er niet zijn was het nog beter, maar het stoort niet zo. De geschiedenisvervalsing is kut maar goed, ze liegen allemaal wel eens af en toe, al dan niet op deze schaal.

De IWC doet mij niet veel. Nja.

1 like

De BP, mits hij goed op je pols past, want fors is die wel.

1 like

Waarom vind je de IWC te duur als ik vragen mag?

1 like

Past zeker. Pols is 18cm.:ok_hand:t2:

1 like

:rofl::rofl:

Hahah ongezouten mening. Ik hou ervan! Ik vind de Bathyscaphe zeker wel goed gelukt en een mooi geheel.

1 like

13K voor een vrij standaard geïntegreerd ontwerp, verzorgd maar utilitair afgewerkte kast (vind ik overigens wel aantrekkelijk op zich), gestampte wijzerplaat en een gangwerk waar Baume et Mercier voor 2K ook mooi winst op draait, is best prijzig.
(In de B&M wordt het gangwerk overigens COSC gecertificeerd, in de IWC niet (…) en is het 1500 Gauss resistent, IWC 500.)

Meeste stemmen gelden even niet :wink:

3 likes

Toch wel een ander niveau.

Los daarvan vind ik IWC ook te duur voor wat ze bieden.

Ik zou die Navi binnenharken.

1 like

Absoluut, maar daar gaat het niet om.
Hoeft geen 2K te kosten, maar 6 zou al mooi zijn. 8 zou nog te trekken zijn.

Voor 13 K mag ‘ie verguld zijn en mijn voeten masseren.
IWC mag voor die prijs gerust een tandje bijsteken.

4 likes

Ik snap hem hoor, maar AP stopt nog steeds een Vaucher uurwerk in de Royal Oak 37mm. Dat horloge kost 25k. Zo heeft elk merk wel iets. Buiten dat is het uurwerk verder wel gewoon prima natuurlijk. But i get the point! :wink:

3 likes

Ook een mooie optie he? Komt er zeker nog een keer. Misschien pas ik hem nog wel met zwarte plaat aankomende pas sessie.

1 like

Veel meer horloge voor je geld.

1 like