Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Dus 2 langere lijnen op de 6 en de 9 is niet waarom ze het two liner noemen?

Nope op de dial. Hetzelfde met de Submariner heb je bij het vorige model de 14060 een 2 liner en een 4 liner

Two liner:

Five liner:

2 likes

Raar maar waar, die 5 lijnen vind ik persoonlijk mooier :thinking:

2 likes

Is ook mooi. Ik vond de two liner cleaner ogen en een leuke upgrade op mijn MM300. Plus het scheelde ongeveer 1000 euro (met een nieuwe 5 liner).
Daarnaast lijkt de 5 liner iets meer op mijn Tudor Black Bay met dezelfde caseback. De 2 liner Pelagos is een totaal ander horloge en dus een mooie en geschikte toevoeging op mijn collectie. :yum::+1:

OOPs. De pelagos staat ruim voor.

Ik had dat niet verwacht gezien de populariteit van de bb.

Maar persoonlijk heb ik de pelagos altijd mooier gevonden. :v:

2 likes

Dit is gewoon een FOSH-homage. :face_with_raised_eyebrow:

17 likes

Ik denk eerder andersom :yum:

Waar baseer je dat op? :thinking:

1 like

De tag is van '08, maar al in '06 bedacht dus lang voor fosh op de markt kwam.

10 likes

Ha, zo kan iwc toch winnen van rolex.

4 likes

Sja, de voorkant van die IWC is ook cooler dan die Rolex hoor, maak je niet te sappel.

1 like

O jee, ik zie nu dat ik eerder verkeerd heb gestemd. Ik was nog een beetje moe en vatte “geen glaasje” op als geen dicht deksel. Ik vind dat drukke niet zo mooi om te zien (op de foto althans).

Je kunt gewoon je stem nog veranderen, even op “resultaten verbergen” tikken. :wink:

Hé bedankt, dat heb ik nog nooit geweten. Ik heb hem veranderd.

1 like

#MeToo, beetje meer in balans met de bovenkant en komt voor mijn gevoel ook door het ontbreken van de losse ‘dot’ naast de datum. Maar beide zijn prachtig. Ben voor de in-house gegaan omdat ik dat wel een dik uurwerk vind (ook letterlijk trouwens) met zijn 70 uur gangreserve etc.

Je verzint ze ter plekke of niet dan? :rofl: :joy:

2 likes

Juist die dot aan de zijkant vind ik een enorme plus van de ‘oude’ pelagos :raised_hands:t4:

2 likes

Zo zie je maar, hoe de smaak uiteen kan lopen. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal héél erg saai met hetzelfde horloge rondlopen. :wink:

5 likes

Totally true. De reden dat ik voor de two liner ben gegaan is ook omdat het 1000 euro scheelde tov van een nieuwe Pelagos met korting. Die 1000 euro kan nu in het Explorer I spaarpotje en voor een te behappen cash up heb ik een mooie upgrade van de MM300 naar de Pelagos. Daarnaast heeft de two liner ook een andere caseback en daarmee nog meer verschillend dan mijn Tudor Black Bay met inhouse uurwerk.

1 like

Nouuu, je wil toch zien wat je hebt?
Beetje zoals n vrouw: van binnen nogal gecompliceerd :wink:. Dus gaan we nogal graag op t uiterlijk af.

Maar ik snap je. Daarom vind ik skeleton horloges vreselijk.

Poll was eerder es zien of n rolex t kan afleggen.
Zet een rolex in n poll en 9 op de 10 wint die…