Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Even een lastige: Seiko LM 36000 of KS Hi-Beat 5621-7021?

  • LM
  • KS

0 stemmers

2 likes

Inderdaad, allebei heul mooi!

1 like

  • Omega
  • Cartier

0 stemmers

2 likes

Het is geen LM maar een Lord Marvel :grimacing::grimacing: /ocdmodusoff

Lastig inderdaad omdat je niet het mooiste model KS gekozen hebt. Met een ander (en mooier) model zou de KS namelijk winnen wat mij betreft

50/50 qua stemmen. Kon mn ogen niet geloven. Dit is toch wel een gevalletje 100% Rolex :grimacing::thinking:

3 likes

Je hebt gelijk :smile:

Meer info aub :wink:
Ben namelijk bezig met… wacht, ik PB je even. #no-off-topic.

1 like

Die Cartier. Is aan de straatstenen niet kwijt te geraken :rofl::rofl:

1 like

Voor mij de LM. Veel mooiere wijzerplaat en Lugs :smiley:

2 likes

Ik neig zelf iets meer naar de KS. Heb ze in het echt nog niet gezien maar de KS lijkt iets groter te dragen.


  • Rolex Submariner 16610
  • Breitling Navitimer A23322

0 stemmers

3 likes

De GS ziet eruit als een mix tussen een Seiko 5 (lees: goedkoop) door de wijzers en markers, en een rip-off van de Explorer door de rest. En ik ben een Seiko-fanboy, mind you. Wat een godvergeten kluns van een horloge.

Sorry voor de negativiteit. Maar ik vind het zonde en GS-onwaardig.

Ha, mooie. En voor mij persoonlijk een eenvoudige. De Polerouter is mijns inziens de koning der Genta’s. De pie pan met gebogen kastpoten komt op twee, de ‘dog legs’ op drie :wink:
image

6 likes

Moet zeggen; qua design wellicht (smaak gebonden uiteraard), maar als ik ze naast elkaar leg, is de Constellation toch echt de betere in mijn opinie. Naar afwerking kijkende dan.

Die opgelegde markers met Onxy-inlays, de Pie-Pan wijzerplaat, het opgelegde Omega logo- en merknaam en de ‘Constellation star’, en het gesigneerde glaasje. Daarnaast een mooi gedecoreerd achterdeksel.

Edit; de UG heeft dan weer het-voor die tijd- innovatieve micro rotor movement.

Conclusie; ik moet ze gewoon beide in de collectie hebben. :sunglasses:

4 likes

Ah, check! Ik had het inderdaad puur over design-technisch (vandaar mijn referentie naar Genta en niet naar de merken). Qua afwerking/kwaliteit is Omega mijns inziens onovertroffen in die gouden Constellation-tijd. Al kan ook veel gezegd worden ten gunste van UG, immers biedt de reflectorring geen ruimte voor opgelegde markers en heeft hij ook een opgelegd logo. Ik heb zelf geen pie-pan gehad maar wel een C-case en kwalitatief is dat het beste vintage horloge dat ik in mijn collectie heb gehad.

De UG Polerouter schuurt daar vrij dicht tegenaan maar de onvoorwaardelijke afleesbaarheid van de C-case door het ingelegde onyx is ongeëvenaard. Qua uurwerk waren de latere UG microrotors die t.z.t. concurreerden met de cal. 5xx van Omega zeker niet verkeerd. De gangreserve was briljant en zó verdomd dun in zijn geheel, baanbrekend. Maar als ik @PeterLC mag geloven dan zijn ze geen pretje om te onderhouden.

Om je edit nog even mee te pakken: dit is inderdaad als een kind laten kiezen tussen snoep of chocolade. Die kiest uiteraard voor beide :smiley:

2 likes

Heb nooit een micro-rotor gedaan. Wel eens een UG voor m’n neus en open gehad, maar er zat teveel speling op vitale onderdelen - en kom daar maar 's aan… De 500-serie van Omega al 12-15 keer gedaan. Komt er weer eentje aan, binnenkort. :slight_smile:

4 likes

  • Milgauss
  • Portuguese

0 stemmers

2 likes

Jaaa die milgauss :heart_eyes:

1 like

Nope. GS veel rustiger. Minder tekst, geen afschuwelijke bult :persevere: op je glas, mooiere wijzers, mooiere markers.
Echt idd 50/50, grappig.

4 likes


  • Seiko SRP779 ‘new Pepsi Turtle’
  • Seiko 6309-7040 ‘Turtle’

0 stemmers

2 likes

  • Sinn 903 Klassik (Lemania 1883)
  • Zenith El Primero 36,000 VpH

0 stemmers

2 likes