Yesssss mijn eerste aanwinst net gekocht

Ja, wat strak bieden hè! Ben superblij, wilde het even met jullie delen. En ben natuurlijk benieuwd wat jullie indruk van het horloge is.

Had drie dagen geleden via de zelfde aanbieder ook al een horloge voor mijn vrouw gekocht (die nog een half jaar in de kast blijft liggen, krijgt ze voor onze vijfde trouwdag), ook een maurice Lacroix, maar dan voor 1/5 van de adviesprijs! Gelukkig ben ik zelf zo ook niet meer horlogeloos…

Horloges van ML kun je volgens mij wel op meerdere plaatsen vinden aan 50% korting of meer. Veel plezier met je aanwinst in ieder geval!

Strakke dresswatch, heel mooi(tu)

Mooie, strakke ML. Schitterend als dress watch.

JA, ML is een merk welke je nogal eens met flinke kortingen kunt kopen.

Gefeliciteerd met deze nette aanwinst,voor een leuke prijs.(tu)

Bij de juwelier lag je voor 1650 euro, de adviesprijs, ik heb maar 43% van die prijs betaald

Vrees dat die juwelier hem ook pas gaat verkopen als hij de prijs met 50% verlaagd heeft.

Maar al met al heb je een net horloge voor een nette prijs. En dat is wat telt toch?

Zekers!

Zit er bij een juwelier dan ook zoveel onderhandelingsruimte? Wat is de inkoopprijs dan voor een juwelier?

Wat een marge, nu ik erover nadenk…

Mooi horloge, gefeliciteerd.

BobT Schreef:

Zekers!

Zit er bij een juwelier dan ook zoveel
onderhandelingsruimte? Wat is de inkoopprijs dan
voor een juwelier?

Wat een marge, nu ik erover nadenk…

Een juwelier heeft minder onderhandelingsruimte door de hogere kosten die ie maakt. Huur pand, personeel, etc.

Marge verschilt per merk. Maar gezien wat men er voor vraagt online…

Aaaah, dit vind ik zo’n mooi horloge en ik heb hem onlangs
gepast en geprobeerd maar hij stond/paste niet bij mij
en wat een desillusie was dat zeg.
Blijkbaar ben ik het type niet voor een ML.
Veel plezier ervan gewenst en ik had hem zelf zo graag gehad he.

Gelukkig is er nog genoeg keus over! :slight_smile:

Gefeliciteerd, mooie klok!

Slightly off-topic: wat een vreemde bedragen bij die biedingen… volgens eBay zelf kun je als de biedingen tussen 500 en 1000 euro zijn alleen verhogen met veelvouden van 10 euro. Dus hoe iemand een bieding van 710,96 kan invoeren is mij een raadsel…

Zie: http://pages.ebay.nl/help/buy/bid-increments.html

Iemand opheldering hierover?

Interessante vraag. Ben zelf nog wat aan 't puzzelen en proberen op Ebay. Helaas vis je dan wel 'ns achter het net. Heb ook even de uitleg (via link van Snooker) hierover heel vlug doorgelezen, maar vind het een ingewikkeld verhaal… Maar kennelijk kan het, dus. Zo zie je maar, we zijn als Nederlanders op de centen (in dit geval 4) en dat kan heel goed uitpakken! :wink:
Uiteraard gefeliciteerd en veel plezier met deze mooie klok!:~

Snooker Schreef:

Dus hoe
iemand een bieding van 710,96 kan invoeren is mij
een raadsel…

Zie:
http://pages.ebay.nl/help/buy/bid-increments.html

Snooker Schreef:

Gefeliciteerd, mooie klok!

Slightly off-topic: wat een vreemde bedragen bij
die biedingen… volgens eBay zelf kun je als de
biedingen tussen 500 en 1000 euro zijn alleen
verhogen met veelvouden van 10 euro. Dus hoe
iemand een bieding van 710,96 kan invoeren is mij
een raadsel…

Zie:
http://pages.ebay.nl/help/buy/bid-increments.html

Waarschijnlijk was het een buitelandse bieder die in dollars bood of andere valuta. Het wordt dan omgerekend naar euros en dan krijg je dat soort bedragen.

Maar dan nog is het vreemd dat de hoogste bieding 0,04 euro hoger is dan de één na hoogste toch?

Gefeliciteerd met deze fraaie ML (tu)

Snooker Schreef:

Maar dan nog is het vreemd dat de hoogste bieding
0,04 euro hoger is dan de één na hoogste toch?

Volgens mij komt dat omdat je een maximum bod in kan voeren die een willekeurige grootte heeft. Pas als iemand in de buurt komt, gaat hij daar naar toe. Dus als mijn maximum 1000 is, en hij staat nog op 500, kan iemand 999,96 bieden, en loopt hij dus automatisch naar 1000. Het één na hoogste bod staat dan op 999,96.

Tenminste ik dacht dat dat zo werkte.

Groeten,

Martin

Volgens mij werkt het zo. En toevallig had ik 711 in getypt, als ik 721 had ingetikt dan was eBay waarschijnlijk naar 720,96 gesprongen (zijnde 710,96 plus de standaardverhoging van tien euro)

Maar goed, het gaat natuurlijk om het horloge, kan niet wachten totdat ie er is. Kreeg al bericht dat hij bij DHL is aangekomen, dus de verkoper maakt er wel werk van. De andere klok voor mijn vrouw is overigens al wel vanaf maandagochtend onderweg, nu ergens tussen Düsseldorf en Amsterdam. Totaal zal ik wel moeten rekenen op vijf dagen denk ik, dus dat wordt na het weekend…

Gefeliciteerd, mooie klok (tu)

Dat is inderdaad precies zoals het werkt.

MartinB Schreef:

Gefeliciteerd met deze fraaie ML (tu)

Snooker Schreef:

Maar dan nog is het vreemd dat de hoogste
bieding
0,04 euro hoger is dan de één na hoogste toch?

Volgens mij komt dat omdat je een maximum bod in
kan voeren die een willekeurige grootte heeft. Pas
als iemand in de buurt komt, gaat hij daar naar
toe. Dus als mijn maximum 1000 is, en hij staat
nog op 500, kan iemand 999,96 bieden, en loopt hij
dus automatisch naar 1000. Het één na hoogste bod
staat dan op 999,96.

Tenminste ik dacht dat dat zo werkte.

Groeten,

Martin