Zeer ernstig dilemma

Gewoon de Omega’s verkopen en de Rolex aanschaffen.
Op den duur ben je aan je rolex gewend en dan zie je weer een ander horloge wat zich in je hoofd nestelt.
Tegen zo’n virus is niemand bestand,maar dat maakt het ook zo leuk.
Dromen van een horloge en dan uiteindelijk ongeacht het offer aanschaffen.
Succes met je uiteindelijke keuze.

Mvg,Radjoe

schmeink Schreef:

ik zit met iets in de kop, zoals ze dat mooi
zeggen in het oosten

ik ben al een hele lange tijd aan het loeren naar
een rolex sub nodate
ik weet dat hij eigenlijk te klein is, en na een
keer gepast te hebben was ik ook niet onder de
indruk.

voelde niet massief aan en kon me op dat moment
niet overtuigen

toch trekt het als een gek en denk ik er iedere
dag wel eens aan

maar nu komt het…

ik zal iig de railmaster moeten verkopen, zowel
voor de centen als het feit dat deze ten opzichte
van de sub erg groot is
(zo went het natuurlijk nooit)

en waarschijnlijk zal dan ook de planet ocean de
deur uit moeten(of ik moet nog een flinke tijd
sparen)

de laatste tijd heb ik er geen probleem mee om 1
horloge te dragen

wat dus te doen, ik hoop dat jullie mij er bij
kunnen helpen :smiley:

Ik voel en weet precies wat je bedoelt.
Ik ben zelf ook een liefhebber van duikers maar de meeste zijn allemaal groter dan 44 mm.
In ieder geval niet onder de 42 mm.
Maar ik denk ook steeds aan een Rolex Sub het horloge heeft toch iets magisch voor mij.
Maar ik hik ook steeds tegen krappe 40 mm aan.
Zal die wel staan is het wel wat die kleine maat.
Maar op vakantie zag ik 2 mensen met een Sub in een restaurant en toch worden elke keer je ogen er naar toegetrokken.
Het horloge heeft gewoon een geweldige uitstraling en is zo`n beetje de moeder van alle duikers.
Een Rolex is gewoon een Rolex…
Ik denk dat je het gewoon moet doen.

Dilemma inderdaad.
Zelf moest ik ook niet veel van Rolex hebben, niet over de mensen die het dragen en niet over de prijs kwaliteit verhouding.
Zoals sommigen wel weten ben ik nog geen half jaar na het uiten hiervan ook voor de bijl gegaan.
Ik heb een (oud model) sea dweller aangeschaft, na bij verschillende juweliers een aantal modellen te passen. Ik heb een hekel aan een cyclops en vind een datum wel erg prettig.
Daarnaast heb je met de rolex een klassieker, een horloge dat redelijk waardevast is en een horloge van hoge kwaliteit en duurzaamheid.
De maat is iets waar je aan moet wennen, zeker bij de trend van de afgelopen tijd. Mijn polsen zijn 22 cm in omtrek maar de dweller misstaat niet. Het is wel wennen, Zeker als ik van mijn 46mm Breitling Superocean Heritage af kom.
Verder is er nog nooit iemand geweest die een opmerking maakte over mijn horloge (of ze durven niet) Terwijl met de Breitling dit aan de lopende band gebeurt.
Of je de Railmaster en/of Seamaster er voor op moet geven is aan jou.
Misschien kan je een Rolex duiker lenen voor een bepaalde tijd?

Succes met de beslissing.

Gewoon gaan voor de moeder aller duikers,de (oude) sea dweller. Heeft bij mij i.i.g gewerkt. Na de aanschaf van mijn dweller 2 jaar geleden ben ik klaar met de echt dure horloges. Ik koop zo nu en dan nog wel eens wat maar de dweller is voor mij een soort “grail”, d.w.z het hoogst bereikbare binnen dat wat ik voor mezelf (en m’n gezin…) kan verantwoorden en daarbij uniek in z’n klasse. Overigens zijn dit soort overwegingen zeeeeer persoonlijk, dus succes met je keuze.

Groet,

Klaas

mmm de voorstanders dienen zich aan, en met goede argumenten ook

de tegenstanders hebben ook gelijk vanwege de twijfel

echter, als het al zo lang speelt moet het ook wel serieus zijn

de seadweller is ook een optie, de deepsea echter niet

ik zal er nog eens over slapen :smiley:

heb trouwens een nieuwe gezien met een leuke korting

Ik ben van mening dat je het niet moet doen. Had je niet eerder een van de huidige 2 al eens teruggekocht? Zou het niet gaan jeuken als je een paar maanden een Sub hebt om toch niet nog die ene Omega aan te schaffen? (kortom; je hebt er een nieuw dilemma bij)

Daarnaast vind ik het duo zoals je het nu hebt heel fraai, de grote Railmaster handopwinder voor wat sjieker gelegenheden, de PO (met staal) voor wat meer vrije tijd/vakantie etc. 2 horloge’s in dezelfde stijl, maar toch zo verschillend.

De Sub is en blijft natuurlijk heel veelzijdig, maar ik denk dat dit op de lange termijn wel eentoning wordt (eentoning is misschien niet het juiste woord maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel).

Verder zijn de Omega’s op diverse banden te dragen, leer, rubber of staal. De Sub is in mijn ogen alleen mooi aan de stalen Oester, Nato oogt goedkoop en lelijk en leer is weer niet praktisch met een alledaagse duiker (aangezien het je enige horloge wordt in dit geval).

Mijn keuze zou dus zijn om deze 2 TOPPERS te houden.

Uiteraard kan alleen jij deze keuze maken. De sub is absoluut een topper en allicht de holy grail op duikersgebied echter ben bang dat die maat toch aardig kan tegenvallen zeker als je van een PO en Railmaster afkomt. Staat me ook bij dat je van die 41mm Seamaster afwilde omdat je niet aan de maat kon wennen? Persoonlijk vind ik de sub qua gevoel van robuustheid en degelijkheid toch ook wat tegenvallen in verhouding tot de PO welke ik qua uiterlijk zeker niet voor de sub vind onderdoen. Sluit niet uit dat er bij mij ooit een sub komt maar zou het op dit moment niet doen.

hcptdg Schreef:

En (bijna) iedere Omega liefhebber gaat vroeg of
laat voor de Rolexbijl :slight_smile:

Persoonlijk zou ik nooit mijn Omega’s verkopen om een Rolex te bekostigen. Gewoon rustig sparen, dan komt die Rolex vanzelf.

Ik vind ook de gesp van een Sub niet mooi, die van de Milgauss is vele malen mooier. Maar dat de kwaliteit niet goed zou zijn hoor je mij niet zeggen; de kwaliteit van de Rolex is zeer hoog, welk model ook.

Doe wat je hart je ingeeft.

FreekNB Schreef:

Doe wat je hart je ingeeft.

en dat zeg je tegen een impulsief persoon :smiley:

ik ga een poging wagen …

Zo is dat! living on the edge! Succes:~

Hallo Schmeink.
Gewoon DOEN.
Iedere kleer als ik met Hans naar Basel reed kwam Rolex weer ter sprake.
Het is een merk dat mij ondanks alle kritiek,toch weer erg aantrok.
En het bloed kruipt…
Dus toen er een hier werd aangeboden,kwam het gevoel weer sterker terug.
Ik ging dus ook aanvankelijk voor de No date.
Maar toch.
Rolex moet een loep hebben vind ik.
Dus toen we met de prijs niet overeen konden komen,ben ik op het Rolexforum.nl terecht gekomen.
Hier vind je echt alle NL Rolexgekken bij elkaar.Ik ben er inmiddels ook een.
Dus kijk uit…als je hier naar toe gaat ben je echt verkocht.
Ik heb toen bij JK Watchstore een nieuwe GMT Master 11 gekocht.
Ik ben er echt Super over tevreden.
Dus succes met je keuze en je zult er geen spijt van krijgen als je voor Rolex kiest.
Groeten,
JohnSr

Ik snap de aantrekkingskracht van de Sub/Sea wel. Ze staan op mijn (hele lange termijn) wishlist. Maar als je er momenteel niet helemaal van overtuigd bent, waarom 2 mooie klokjes voor opofferen? Misschien is het toch niet helemaal jouw “ding”, hoe mooi je em misschien als “horloge op zich” vindt. Of misschien komt het juiste gevoel pas ietsjes later.

Ik had dat met de Panerai Radiomir. De man van m’n nicht heeft er 1 en die vond ik in het begin niet veel bijzonders. Maar een collega droeg een tijdje later een Marina Militare hommage en toen ontstond pas de interesse. Op Panerai’s website gekeken en toen begon het te kriebelen. Heb van Jur z’n hommage overgenomen, en nu staat een originele ook op mijn long-term-wishlist. Zitten nog wat haken en ogen aan. Zo wil ik graag een automaat (+datum), maar wel met sandwich wijzerplaat. Die is er (nog?) niet. En dat is maar goed ook, want er moet aardig voor doorgespaard worden.

Misschien ook iets voor jou? Om eerst eens een hommage of replica een tijdje te dragen. Misschien kick je er op af. Of helpt het net als bij mij om je over de streep te trekken. Ik zou in ieder geval geen overhaast beslissingen nemen.

ik draag geen replica, hommage kan nog wel
echter zal ik met een hommage dat “gevoel” niet krijgen

dus feitelijk gaat het om de lettertjes
er zijn zat mooie soort gelijken klokjes te koop met goede uurwerken voor een paar honderd euro

als je na heeeeel hard sparen eindelijk de sub kan kopen, ja dan gaat het idd om de lettertjes

omega bestaat ook uit lettertjes, en die vind ik ook mooi
uiteindelijk gatt het om het gevoel en dat is bij mij minder bij mindere merken

Zoals in het leven staat nooit niets vast maar toch staat bij mij 1 ding rotsvast…ik zal NOOIT een Rolex kopen omdat ik het de meest saaie klok vind die je maar kan krijgen.
Buiten het feit dat het ook 1 van de meest gekopieerde klokken is lust ik hem niet…iedereen loopt er onderhand mee rond nep of echt…en het blijft dezelfde saaie klok.Volgens mij zijn de designers van Rolex gelijk aan die van Porsche…altijd dezelfde lijn aanhouden.
Niet doen dus.

schmeink Schreef:

als je na heeeeel hard sparen eindelijk de sub kan
kopen, ja dan gaat het idd om de lettertjes

omega bestaat ook uit lettertjes, en die vind ik
ook mooi
uiteindelijk gatt het om het gevoel en dat is bij
mij minder bij mindere merken

Yep, sommigen hebben er meer “last” van dan anderen. Achter een merkje schuilt voor mijn gevoel namelijk meer achter dan het klokje alleen. De geschiedenis, imago, etc. dat er achter zit. En dat terwijl mijn Seiko Monster het ook prima doet.
Ik denk dat schmeink er ook “last” van heeft en dus graag een Rolex wilt.

Ik bedoelde met het dragen van een replica of hommage meer of je echt het model zo leuk vind, dat je er twee mooie Omega’s voor wilt inruilen. Ik vind het wel fijn om eerst een namaak uit te proberen. Om voor iets langere termijn te zien of het model je echt bevalt.

ik vind het zelf ook een heel mooie klok maar iets houd mij tegen om wat klokjes te verkopen en die terug te kopen . ik vind die andere 2 kloken die jij wil verkopen ook erg mooi

ps pb on the run