Zelf accuraatheid van je horloge meten

Leuk idee, alleen als de smartphones zoals we die nu kennen ooit een andere vorm gaan aannemen, kan je het misschien niet meer gebruiken omdat het niet compatible is.

1 like

Met deze link weet ik genoeg:

En het is gratis :relaxed:

Dan heb je inderdaad geen horloge meer nodig! En je geen zorgen te maken over een kleinere amplitude, komend onderhoud etc…

Deze site zegt helaas niets over je amplitude of beat error
maar als je mechanische horloge begint achter of voor te
lopen weet je dat meteen.

Ik zoek eigenlijk een betere microfoon om te koppelen aan eerder genoemde Apps. De standaard mic van een telefoon werkt enkel met luidruchtige uurwerken. Iemand een idee?

Ik dacht dat sommige Witschi’s ook een soort grafiek konden tonen van het anker en ankerrad.

Leuk! Ik snap de beperkingen, maar heb ook altijd veel lol met Kello. Als dit iets beter werkt (m.n. dankzij de microfoon neem ik aan), ben ik al om. Leuk voor in de travel kit naar beurzen etc.

Dat zou heel goed kunnen - maar niet die van “slechts” 3000 euro…

1 like

Nee klopt de simpelere versies niet. Voor de fun heb ik een timegrapher 1900 aangeschaft. Werkt ook heel goed

Maar het lijkt wel of die site een paar seconden achter loopt. Ik gebruik vaak https://time.is/
Die staat ook gelijk met al mijn auto sync horloges. Of die hebben het allemaal verkeerd, dat kan natuurlijk ook.

Maakt natuurlijk weinig uit, als je maar altijd vergelijkt met dezelfde bron.

Precies :thumbsup:

Maar ik denk dat RC het meest betrouwbaar is.

1 like

Hier geven twee DCF77 klokken en Time.is de tijd overeenkomstig weer hoor, enkel als er wat veel openstaat over het netwerk/internet kan er wat vertraging optreden bij Time.is.

1 like

Klopt! Dat zwarte beeldscherm leest erg prettig af.

DCF is natuurlijk het nauwkeurigst :thumbsup:

Greenwich is een .com dus je weet nooit over
welke servers dat allemaal loopt.

Heb gelijk Time.is in de balk gezet :relaxed:

Time.is meldt ook dat mijn laptop klok 14,7 sec voor loopt :smile:

1 like

Trouwens, zelf gebouwd die DCF77 klokken?

Ik heb de Timegrapher 1900 sinds twee dagen en heb er al een aantal horloges mee afgesteld. Prachtig apparaat en het afstellen zelf is ook leuk werk, vooral als het goed lukt.

Nee hoor, één radiogestuurd klokje en een ander zit in een weerstation.

1 like

Het kan nauwkeuriger dan DCF77, voor een €200 en wat werk. Ik heb ooit een stratum 1 NTP server in elkaar geknutseld met een Linux machientje en een GPS timing receiver. Afwijking op een goeie dag minder dan een microseconde. Dat redt DCF77 bij lange na niet.

Niet dat je het verschil in de praktijk merkt natuurlijk :smile:

1 like

Vooral het grotere beeldscherm tov van de 1000 is mooi.
Ook zijn de instelmogelijkheden wat uitgebreider

Heeft iemand dat ding uit de OP getest? Geeft hij ook beat error en amplitude weer?

1 like