Zenith only (Deel 1)

Ja. Dat is een gangbare prijs.

Het had weinig gescheeld of er was er nog eentje hier. Wel mijn pols, helaas niet mijn horloge…

13 likes

Ik heb de mijne via Duitse marktplaats (Ebay Kleinanzeigen) gekocht; kan je nog wat scherper inkopen bij particulieren in Duitsland. Werkt prima.

Geen geld voor zoveel horloge :sunglasses:

Citaat 1 normale tipo cp 2 is gelimiteerd tot 1000 stuks.
En dan zijn er 2 versies met het flyback uurwerk. De verouderd stalen die jij hebt en de bronzen. Niet gelimiteerd maar worden dus ook niet meer geproduceerd.
Al met al tot zover bij mij bekend nu 4x tipo cp 2 op het forum. :ok_hand: lekker.

Ik ga er van uit dat het niet lang duurt voor het er 5 zijn…ik ga voor de normale, limited edition en heb een mooie complete in Duitsland gevonden denk ik…de Stratos vond ik te groot maar 43mm die klein valt durf ik wel aan. De Defy van de wishlist afgehaald en ik denk nog over een Chronomaster Sport als de aandacht weg is…

3 likes

Lekker bezig!

1 like

Ik heb besloten dat er dit jaar een Zenith toegevoegd gaat worden aan de collectie. De kanshebbers zijn momenteel (allemaal totaal verschillend):

  1. Defy Skeleton - op titanium band
  2. A384/A385 (Revival)
  3. Defy El Primero 21 (voor een beetje YOLO in de collectie, wel vraag ik me af hoe deze draagt, met 44mm en 14.5mm hoogte. Lug-to-lug is wel klein volgens mij, maar maak me zorgen over de hoogte) heeft iemand ervaring met dit horloge?
  4. Chronomaster Sport 2021 wit - Wel met brushed center links…

Geen van de 4 horloges in het echt gezien, echter verwacht ik dat je het direct weet zodra je ze past. Nu nog even wachten totdat de winkels weer open zijn.

3 likes

Ooit gepast en gaaf hoor, niet voor gekozen maar zit er steeds wel naar te kijken. :eyes::ok_hand:t3:

Was 2019 denk ik… mooi merk zenith vind de nieuw in het zwart ook mooi.

12 likes

Wat een knaller! Coole kleur ook!

Prachtig horloge die Defy Skeleton.
Ga je absoluut geen spijt van krijgen.
Ik vind dat de foto’s hem geen recht doen. Dit is een horloge dat je in het echt moet zien om hem te snappen.

Het is gewoon net ff wat anders. Best een eyecatcher ook omdat er zoveel gebeurt op de wijzerplaat. Toegegeven: moet wel je ding zijn, als je er van houdt is er (binnen dit segment) in mijn ogen geen beter alternatief.

17 likes

Ik had ook een lijstje gemaakt:
1 EP CP2 limited edition
2 Zenith Defy Skeleton
Nu is de CP2 besteld, de Defy heb ik van de lijst gehaald en de Chronomaster Sport aan de lijst toegevoegd, het gaat snel in 2021…
De Defy vind ik nog steeds top maar denk niet dat ik hem vaak genoeg ga dragen. Geen van de horloges ooit om gehad…

1 like

Heel gaaf!

Heb zelf nog iets met een beetje goud op mijn wensenlijstje staan. Kwam deze laatst tegen. Zou misschien een optie kunnen zijn:

2 likes

Deze hebben we allen toch wel gezien, toch?

Peter Speake Marin haalt de Tipo CP2 uit elkaar.

4 likes

30 likes

Dit lijkt een populair horloge te worden in 2021 en misschien een opening naar een groter publiek dan veel andere Zenith horloges (die zijn voor watchnerds zoals ons op HF) het horloge krijgt in ieder geval al meer aandacht dan veel andere releases…

Blijft er top uitzien maar toch maar eerst voor de CP2 gegaan…

Hoe is de afleesbaarheid?

Veel beter dan je op basis van de foto’s zou vermoeden. De wijzers en uurmarkeringen zijn anders (hooggepolijst) de andere delen zijn geborsteld. Daardoor is de afleesbaarheid best prima. Ik heb er zelf in ieder geval geen last van.

1 like

Nog steeds zeer blij met deze in al zijn eenvoud.

14 likes