Zenith only (Deel 1)

Wha. Valt wel
Mee. Vooral meer suède.

20cm

1 like

Dit dames horloge kan een nieuw glaasje gebruiken maar wat een design! Lijkt wel een mini AP RO. Ook de band is heel netjes afgewerkt en zeer comfortabel. Het gaat om een vrij zeldzame dames automaat Espada. Referentie 01.0950.0485.

Zijn er hier kenners die er iets meer over kunnen vertellen? Iemand enig idee waar zo’n glaasje nog te vinden is?

9 likes

Heel cool dit :sunglasses:
Afmeting?

1 like

Slechts 22mm zonder kroon. En 9mm dik. Bij introductie als duikershorloge voorgesteld denk ik. Leeftijd? Jaren 70 of 80 misschien? Voelt heel erg kwalitatief aan.

1 like

21 likes

hele gave klok…

Ik mis eigenlijk voor mezelf alleen een datum, DAN was hij helemaal perfect! Dat bandje is echt heel erg mooi erbij!

1 like

Ik ben blij dat er geen datum opzit. NU is hij perfect. :blush:

4 likes

haha… geniet ervan…

1 like

Vorige week vrijdag heb ik een Zenith Defy Classic in de Skeleton variant met de titanium band van een mede HF lid overgenomen. Wilde er geen post over maken maar na een week draagtijd (afgewisseld met de Tipo CP2 die 2 weken eerder binnen kwam) moet ik er toch een post over maken.

Wat is dit een topper die gemakkelijk te dragen is, licht, aangenaam en wat een mooie zon weerspiegelingen. Ik weet dat veel mensen niets met skeleton dials hebben (ik wel dus) maar dit alles geldt natuurlijk ook voor de variant met blauwe sunburst dial.

Heb wat reviews gekeken en ook daar wordt al genoemd dat dit een ondergewaardeerd horloge is. Nu ik hem heb kan ik dat helemaal bevestigen. De foto’s doen deze horloges geen recht.

Waarom je bijvoorbeeld een OP zou kopen boven list als je deze onder list kunt krijgen is mij een totaal raadsel (en ik houd ook van Rolex hoor, de Sub C blijft gewoon in de collectie). Zenith zal nooit in de buurt komen van de populariteit van een Rolex en dat is prima voor mij.

Ben fan van titanium horloges maar deze uitvoering slaat echt alles wat ik tot nog toe gehad heb op dat gebied. De brushed finish met shiny bevels is echt briljant gedaan.

Enige minpunt aan de band is dat schakels wisselen wat minder gemakkelijk gaat dan bijvoorbeeld bij een IWC in dezelfde prijsklasse en door de vlindersluiting zit er geen fijnregulering op die ikzelf erg fijn vind bij bijvoorbeeld Rolex (halve schakel of Glidelock).

Sinds de introductie van Corona flipper ik meer dan ooit met mijn horloges maar deze 2 Zeniths gaan langer blijven (ik zal de post over een jaar updaten en dan kijken wat de status is :)). Heb altijd maar 2 horloges van de verzameling thuis liggen ben benieuwd hoe snel er weer eentje tussen dit setje komt!

Nog even samen, de Beauty en de Beast of the Bold and the Beautiful (ik weet niet wie wat is trouwens…)

29 likes

Knap!

1 like

Nice!

1 like

Heb je velde geprobeerd?

1 like

Ja, die twee zijn top!

1 like

Nog niet. Ik was bekend met dat adres maar ben ook benieuwd of er nog alternatieven zijn. Maar bedankt voor de input!

Leuk verslag! Die Defy heeft het wel inderdaad. Die zwarte ceramic uitvoering vind ik ook zo cool, terwijl hij in niets lijkt op wat normaal gesproken mijn smaak is. Tof merk, dat Zenith.

1 like

Ik word de laatste tijd helemaal gek van de IWC Mark XVIII LPP van Rolopalooza. Die kleur blauw!

Ook om de pols ziet ie er top uit. Zit er zelfs aan te denken om de chronomaster ervoor in te ruilen.

Next best thing: een blauw bandje van Zenith

17 likes

De zenith is toch ook wel mooi hoor!

12 likes

Dubbele post, sorry :wink:

50 likes

Wat een geweldig horloge. Geniet ervan.

1 like