Komt Zenith nu met nog meer spannends
Zenith X Filipe Pantone
Kekke kleurtjes op de wijzerplaat?
https://www.instagram.com/p/CMClL3xiUNZ/?igshid=1pjhb61fm7l6l
Blauw bij de kroon…
Beetje jammer die teasers, weet niet of het kleuren zijn of speling van het licht…
Ik heb een sterk bruin (gekleurd) vermoeden als je weet wie X Filipe Pantone is…
Ja dat lijkt me dan wel duidelijk…
Kwestie van tijd totdat we heel veel reviews gaan zien waar die wordt vergeleken met een rainbow daytona
Zo zeg. Echt een mooi horloge
Net terug van S&C ivm service bij Zenith. Loopt weer zo scherp als een mes.
Zit eraan te denken om toch de bracelet erbij te nemen maar die prijs…
Ontving zojuist het boek van Duval over Zenith. Naar aanleiding van berichten van enkele dagen geleden (@erikscollectabl, @AB64, @WatchWalker, @breakie) besteld via amazon.de, voor iets meer dan €40,- met gratis verzending.
Niet-inhoudelijke vergelijking van de boeken van Rössler (R ) en Duval (D) over Zenith:
- Publicatie: R 2008, D 2015.
- Taal: R Engels, D Frans.
- Pagina’s: R 328, D 447.
- Voorwoord: R Rössler (auteur), D Magada (“Président de Zenith”). D is gemaakt met medewerking van Zenith, naar aanleiding van 150 jarig jubileum in 2015.
- HxBxD (cm): R 30x22x3, D 32x25x4,5 (exclusief “case”).
Als je voor slechts een boek gaat, dan lijkt Duval me de beste keuze.
Waarom nu al een service? Vind hem op rubber ook erg mooi maar die titanium band maakt hem wel echt af. Ben er erg tevreden mee (maar geen fijnafstelling en die schroefjes zijn ook erg gevoelig). Wat vragen ze voor de band los?
Mooie prijs, ik ga het ook in de gaten houden maar heeft geen haast nu ik Duval al heb.
Ik dacht door de 1k. Heb m binnen garantie laten servicen want hij liep een seconde of 15 per dag te langzaam. Nu weer superstrak
Als je je band ooit beu bent
Aan één kant zeker, zeven jaar recenter. Het boek van Rössler is inderdaad al gedateerd als je ziet wat Zenith sinds 2008 heeft geleverd.
Maar ja, dat Frans… Toch wel lastig.
Hoe verschillen de foto’s in beide boeken?
Beide zijn prachtige fotoboeken. Duval gaat zo te zien ook over de onderneming en enkele bijzondere mensen daarin (zoals Ephrem Jobin, Charles Vermot), waar Rössler vrijwel uitsluitend over de horloges (en klokken) gaat. Rössler lijkt daarin wat systematischer en daardoor misschien wel completer. Maar dat is lastig om precies te zeggen. Rössler lijkt meer foto’s te hebben, maar kleinere en Duval wat grotere. Maar Duval heeft 30% meer pagina’s en daardoor mogelijk uiteindelijk toch meer foto’s.
15 Maart gaan we het weten…
@Zen Ken je het boek “Zenith en 40 montres” van Constantin Parvulesco? Enkel in Frans beschikbaar dacht ik.
Misschien na Duval en Rössler het derde boek als naslagwerk.
Een leuk filmpje over de herrijzenis van Zenith. Bestond al lang maar is recent ook ondertiteld in Engels mocht je moeite hebben met Frans.
Bedankt voor de tip. Die kende ik nog niet. Als ik het tegen goede prijs tegenkom, zal ik het zeker oppikken.
Geweldig filmpje! Thnx!
“Ben ik beloond? Jazeker! Ze gaven me een horloge en een avondje uit eten met mijn vrouw.”
Een open deur, maar Vermot is een held!
Was, overleden op 94 jarige leeftijd in 2005. Lang Zwitserleven…