Zenith only (Deel 1)

Welke is dat? Baltic?

Staat een mooie Zenith Cairelli CP2 op marktplaats - vanuit Italie, best vreemd zo’n advertentie in het Italiaans op een NL site. Ook aardig aan de prijs tov de Chrono24 prijzen…

Is een goede suggestie en er zijn meer alternatieven, 2019 in een warm land:

8 likes
1 like

Mijn A386 met bijpassende achtergrond :sweat_smile:

13 likes

Had hem al gezien. Komt uiterst onbetrouwbaar over…

1 like

Lang Opus X weekend

21 likes

Lekkere combinatie, moet ook weer eens wat sigaren bestellen :slight_smile:

2 likes

Hoe bevalt die? Geen stofmagneet?

Helemaal niet zelfs. Ik heb zelfs een 2e variant in 21mm aangeschaft voor m’n seamaster.

1 like

Ze zijn momenteel in de aanbieding bij Olfert. Met code “stayathome” extra 10% zelfs.

1 like

Het is Pasen schijnt. Met veel geel.

20 likes

Plaatje he !? :+1:

1 like

Zonnige Zenith dagen​:rabbit2::egg::rabbit2:

21 likes

Foei wat mooi … :star_struck: zo balanswiel is toch likkebaardendlekkerlessendzuiverdrinkendehogehorlogerie

Inderdaad :blush:

1 like

Nog steeds geen witte Zenith Chronomaster sport op het forum? Op de website van Zenith zijn ze gewoon leverbaar (de Defy ook weer - die waren even op via de website). Ze hebben dus schijnbaar geen leveringsproblemen?! Vraag toch niet zo groot als vooraf verwacht?

Ik weet dat deze week een witte geleverd is via Ace, maar niet aan een HF lid volgens mij. Denk daarnaast dat er niet heeeeeeel veel naar NL zullen komen. Met een jaar productie van 22K voor alle modellen van Zenith, blijven er niet veel per model over voor de NL markt lijkt me.

Even door rekenen:

  • 22K productie, waardoor per model maximaal 4000 stuks per jaar geproduceerd wordt (aanname).
  • Als je kijkt naar wat er naar Azië, Rusland, Zuid Amerika en de US gaat, houd je er ongeveer 750 over voor Europa.
  • Kijkend naar bevolkingsaantallen is NL ongeveer 4% van de EU. We zijn een welvarend land dus dat ronden we af naar 5%.
  • Dat betekent dat je er ongeveer 37 per jaar hebt voor NL, dus dan 22 witte en 15 zwarte. Niet veel…
4 likes

Klopt zeker wel maar in het grijze circuit is er genoeg mogelijk, ik ga sowieso niet voor nieuw via een AD.

20 likes