Staat hem goed!
De terrassen waren open vandaag. Dus er gelijk eentje gepakt met de Kennedy op de pols, op uitkijk naar die Marilyn met bijzondere wensen voor de drager…
Dat die datumschijf zo ver in de hoek kan komen. Het vertekent vast iets, maar je zou zeggen dat het niet kan.
Klopt, maar het werkt (gelukkig) wel. Dit schijnt trouwens het allereerste Zenith model te zijn waar het datum venster op die plaats staat. Het staat bekend onder de Kennedy bijnaam alhoewel President Kennedy waarschijnlijk nooit een Zenith heeft gedragen. Dit model stamt trouwens uit 1965, toen was hij al 2 jaar dood. Het is onduidelijk hoe het aan deze naam is gekomen, misschien een koosnaam door het publiek gekozen.
Potdilmes Sander. Deze is eigenlijk gewoon mooier dan een… Tja, je weet wel.
Staat eigenlijk nog beter op t leer.
En hoe draag hij op leer? Topzwaar of valt het mee. Op rubber lijkt me ook een goede combinatie trouwens, zelfs op een tropic.
Erg onrustig word ik van jouw mooie foto’s…
Heel mooi
Het is bij de Defy Classic net alsof je een render om je pols hebt zo strak als die is uitgevoerd
Draagt heel comfortabel, horloge zelf is geen zwaargewicht dus echt prettig zo. Tropic wordt de volgende band idd
Iedereen weet dat Zenith een heel andere design richting is ingeslagen na de overname door LVMH. Deze foto illustreert dit verhaal goed. Was het de tijdsgeest (1999 vs. 2007) of zijn dit duidelijk de LVMH genen in de Defy Chrono aan de rechterzijde?
Je kan zien dat beide horloges familie zijn maar wat een gigantisch verschil in afmeting! Zowel in diameter, hoogte, gewicht en elk gebruikt onderdeeltje.
De Defy is trouwens niet van mij. Prachtige afwerking, zoveel is zeker, maar echt wel een stalen puck op de pols met zijn 47mm diameter en 17mm hoogte…
Klopt. Strak, stoer en stijlvol.
En dan te bedenken dat de Defy 3 jaar eerder uitkwam dan het befaamde Genta ontwerp (Royal Oak).
“If you have never heard of a Zenith Defy, you should look at them. You might just leave the Royal Oak in the drawer more often in favor of a watch that exudes style and sophistication like no other.”
Mat witte polar wijzerplaat, Mercedes wijzers, deze Zenith duiker uit de vroege jaren 90. Mooie maat ook met zijn 37mm diameter en slechts 9,5mm dikte maar toch 200m waterproof.
Dit is een van de weinige zonder in house uurwerk, jammer.
Het klopt dat hier een ETA 2892-2 inzit. Of dat zo jammer is weet ik nog niet want dan zouden wel een heleboel horloges jammer zijn. Einde jaren tachtig kwamen mechanische horloges langzaam weer uit de malaise dus het duurde wat vooraleer er weer in eigen calibers werd geïnvesteerd.
De opvolger van dit uurwerk is de Rainbow Elite Diver. De eerste versies daarvan hadden ook het ETA binnenwerk maar de latere versies, ik dacht vanaf 1994, werden met Zenith’s eigen Elite uitgerust. Die waren herkenbaar aan de Elite tekst op de wijzerplaat en natuurlijk ook aan het datumvenster op 4:30u.
Liefhebbers,
Ik zou graag een stalen band op de tipo willen. Beetje vintage look en bij voorkeur met straight end links. In elk geval geen BOR band.
Welke keuze zouden jullie maken?
De banden zijn beide 18 mm. De endlink wordt dan 22mm.
Of een bonklip met straight end link:
Oyster rivet met straight end link:
- Oyster rivet
- Bonklip
0 stemmers
Ik heb niet gestemd en de reden is dat straight endlink bracelets het nooit langer dan een paar dagen op mijn horloge uithielden en ik ben er nu helemaal mee gestopt. Waar de ruimte tussen band en kast mij niet storen bij leer/rubber is dat zeker wel het geval bij een stalen band.
Ik zou het gewoon niet doen, hoe mooi de band ook is…