Zenith only (Deel 1)

Ik blijf de A385 op leer toch de fraaiste uit de range vinden.

1 like

21 likes

Gefeliciteerd!

Deze komt net terug van de spa en het originele El Primero 3019PHC tikt weer als een zonnetje…

10 likes

De Zenith el Primero is met een leren band het mooiste, alleen in de zomermaanden draag ik bij voorkeur een stalen band. De originele Zenith band, hmm, niet mijn smaak. Op zoek naar een alternatief is lastig ivm 21mm aansluitmaat en de afwijkende positie van pinnen. Bij WatchGecko een kwalitatief hoogwaardige jubilee style bracelet gekocht met rechte eindstukken. Dat is mooi, maar na een tijdje twijfel je. 21mm curved ends zijn er niet, wel 22mm.
Deze bijgesteld en aangepast, was best een klusje. In het begin was het even wennen, maar het is een blijvende zomer outfit geworden, de jubilee zit erg comfortabel en is een mooie combinatie geworden.

18 likes

Ik blijf op leer en ga als het echt warm wordt naar een rubberen tropic :sunglasses:

29 likes

Mooi resultaat :+1: en inderdaad beter dan de rechte links.

1 like

Goed gelukt zo met die end links. Weet alleen niet zo goed wat ik er nu van moet vinden. :face_with_monocle:

1 like

Ik vind een jubilee achtige band te druk op een ZEP.

1 like

Denk dat ik sowieso een voorstander ben van leer op de ZEP. De originele band vind ik ook veel te veel kermis.

1 like

Op leer is deze Zenith EP gewoon top, ik heb de originele bruine band nieuw gehouden en gelijk een blauwe alligator erop gezet. Het zal waarschijnlijk een onschuldige afwijking zijn, maar ben ‘besmet’ met bandenonrust. Om de zoveel tijd, meestal een paar weken een andere horlogeband, enkele keer een nieuwe, meestal rouleren ze.

De ervaring met de curved ends jubilee style is omgekeerd aan de straight ends. In het begin denk je, ik weet het niet. Maar na een tijdje heb je zoiets van, ja deze combinatie past heel erg goed. De jubilee band zit er al een paar maanden op, dat is een aardige indicatie.

In het voorjaar nog een Milanese meshband geprobeerd, in het begin heel erg mooi, na enige tijd dragen, mwah, toch maar niet (zit wel superconfortabel).

4 likes

Dit herken ik wel. Bij mij is het vaak na een paar dagen echter al tijd om te wisselen :smile:

1 like

29 likes

33 likes

Ik doe mee :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

24 likes

Zijn er hier eigenlijk ook al Chronomaster Sports op het forum? Ik blijf er toch stiekem naar kijken, maar heb hem nog steeds niet in het echt gezien…

16 likes

Jazeker… @Sanderrr kom er maar in…

3 likes

Helemaal top zo!!

Goeie foto ook!

2 likes

Ben nog steeds de enige, maar als het goed is komt er binnenkort een witte bij op HF! Model is nog steeds lastig te krijgen.

Gisteren een groene ripstop van Bulang erop gezet:

26 likes

Alvast van harte!