Zenith only (Deel 1)

Ik vind hem ook erg mooi op de cordura band, misschien een optie? De band lijkt op die van Rolex maar dan zonder de voordelen (glidelock en gemakkelijk schakels wisselen) volgens mij. Bij de Defy is een schakel wisselen een crime in ieder geval…

1 like

Je weet hoe het is hè. Meteen bij aankondiging op de lijst gezet. Bijna een half jaar wachten en dan is ie er, komt weer het besef dat je hem niet écht nodig hebt. Ik wil ook de collectie gaan downsizen en dan is lifo wellicht de beste methode. Alle andere hebben zich inmiddels over wat langere periode bewezen.

Overigens eens met je wat betreft de bracelet. Zeker niet slecht maar wel minder dan een oyster, met name de clasp. Zit qua gevoel tussen een 5 en 6 digit in wat mij betreft.

2 likes

Als je bedoelt dat je deze Defy verkiest boven je DJ36? Lijkt me vrij logisch…

2 likes

19 likes

lekker :star_struck:

1 like

Wat een verzameling man, zo veel moois!

Hoe vind je deze tov de Defy? Uurwerktechnisch lijkt dit me een stuk spannender maar vind het design van de Defy (en uitvoering in Titanium) weer een stuk spannender…

1 like

De Espada draagt veel zwaarder op de pols dan de Defy. Komt door SS versus Ti en natuurlijk ook de El Primero versus Elite. De Espada heeft ook een dial met net iets meer fantasie. Geen idee welke het zeldzaamst is, je ziet ze niet vaak. Was hier niet ook iemand die de zwarte Espada heeft?

Zelf wissel ik regelmatig af, geen voorkeur voor Espada of Defy.

2 likes

Uiteindelijk is iedere Zenith zeldzaam. Ik geloof niet dat ik er ooit eentje in het wild gespot heb (buiten horlogebeurzen en andere specifieke horloge events om bedoel ik)…in mijn huidige daily wear selectie heb ik 2 van de 3 Zeniths in mijn verzameling zitten, best een goede score :slight_smile:

14 likes

17 likes

Helemaal mee eens.
Overigens wel heel comfortabel.

@erikscollectabl : ik houd ‘m op staal hoor. In de sluiting zitten 5 schuifopties (zoals op een 5 digit Rolex) en hiermee vond ik makkelijk een perfecte fit. En het staat ‘m goed.

1 like

Was 'm aan het overwegen, was weggezakt maar nu weer top-of-mind :wink:

2 likes

Ik vond de band van de Chronomaster Sport prima, maar niet super. De band van de Sub draagt net wat comfortabeler en heeft minder marge/flex, en de sluiting rammelt een beetje lijkt het. De band van de Defy vond ik ook beter in elkaar zitten, maar die heeft geen verstelbare sluiting. Qua looks merkte ik overigens wel dat de Chronomaster Sport op staal echt het beste tot zijn recht komt.

2 likes

Mits de klik er is in t echt… :upside_down_face:. Dan weet ik wel wat eruit gaat

1 like

Sfeerbeeld…

10 likes

Erf mooi bij dit (avond?) licht, maar sowieso een prachtige Rainbow

1 like

Toolwatch zenith.

15 likes

Zeker ook netjes op een mooie alligator

13 likes

Zeker.

Meest veelzijdige horloge qua banden. Zelfs veelzijdiger dan een speedy.

1 like

Geen idee of ik de groepsfoto al gepost had. Maar bij deze. En als die dubbel gepost is dan is dat eigenlijk ook niet zo erg. :see_no_evil:

34 likes

Heerlijk! Allemaal een eigen smoel

1 like