Zenith only (Deel 1)

Je gaat me toch niet vertellen dat die bij Jaap ook van jouw is?

Nope

1 like

Ik heb in de loop der tijd aardig wat negatieve reacties m.b.t. de Rainbow voorbij zien komen hier op HF maar ook elders maar naar mijn mening niet terecht.

Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak maar de Rainbow is echt een gaaf horloge en ik ben er erg content mee.

Zoals aangegeven, is het echt een keer iets anders dan de vele bekende modellen die we vaak voorbij zien komen.

Dit zelfde geldt uiteraard voor de Espada. Ook een in mijn ogen zeer ondergewaardeerd model. Het blijft een prachtig horloge.

2 likes

Ik ben helemaal niet jaloers. :thinking::joy::+1:

Mocht je die willen flippen voor 'n beetje fatsoenlijke prijs… :sweat_smile:

1 like

Ik had hem van de eerste eigenaar. Een kerel uit Oslo. Horloge was een half jaar oud

2 likes

Ja, die honeymoon blijft toch nog even duren… :smile:
Zenith heeft iets losgemaakt, en smaakt naar meer :sweat_smile:
Wat een horloges :ok_hand:

13 likes

Had de verkoper maar van dit soort foto’s gemaakt. Dan had deze Elite in mijn koffertje gezeten. Wel op een mooi allligator dan

1 like

Merci @Tuur1968, ik probeer altijf om iets leuks van mijn horloge foto’s te maken als ik tijd heb :wink:
ik zou deze in de toekomst ook wel eens op een mooie aligator willen zetten. Denk dat er vele keuzes zijn qua kleur met deze dial. Bordeaux, donkerblauw, bruin en cognzc zie ik er wel bij passen. Wat denk jij?

Ps originele stalen band is heel comfortabel en mooi afgewerkt :ok_hand:

Mooi donker bordeauxrood of blauw idd

Je hebt vele up-kansen gehad. Andere die te koop stonden op chrono waren ook nog eens veel duurder. Dus ja, het was een goede deal. Het model moet je alleen wel aanstaan. En dat is denk het probleem met deze zenith. Hij is niet erg courant gestyled. Je houdt ervan of niet. Ik snap dat iemand hem mooi vindt en koopt, en evenzogoed ben ik dat niet.

Hans had 'm inderdaad heel eerlijk in dd markt gezet, zeker gezien de staat en de originele stalen band. Maar het moet je ding zijn dit model Ik woon in een huis van de jaren '30 dus een beetje art deco en interbellum stijl zijn me niet vreemd :wink:

2 likes

Dat het horloge veel ge-upped is, is bekend. Was niet direct enthousiast ondat ilk het model goed ken. Zit al tijdje met Cartier Tank Solo XL en Reverso in het hoofd en dat valt elk rechthoekig horloge op. Zo ook deze Zenith. Mooie klassieker

1 like

7 likes

Badje gehad. Nu opzoek naar een mooiere, dunnere matte donkerblauwe croco. Zoals op de GS, maar dan donkerblauw.

:heart_eyes:

19 likes

Defy om vandaag. Ik heb het idee dat de kleur van de wijzerplaat een beetje is verweerd. Zijn er anderen met dit horloge op Hf? Het grijs is een beetje verkleurd naar taupe heb ik het idee.

Ter vergelijking

7 likes

Als je het ‘gepatineerd’ noemt, is het ineens waardeverhogend i.p.v. verlagend. Zo werkt dat.

2 likes

Resist the urge. Er is vrijwel niets wat hiermee kan concurreren. Trust me, I know. :see_no_evil: :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik gaf 'm een badje vanmorgen… En het was gelijk weer aan. :heart_eyes::sweat_smile:

1 like

Ja dan komt die roze gloed weer helemaal tot leven! Bij mijn Breitling Navitimer, eveneens in roségoud, merk ik dat ook.

12 likes

Poe, gaaf. :heart_eyes:

1 like