Zenith only (Deel 2)

35 likes

16 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

18 likes

Nog maar eens eens een strap hack geprobeerd :grin:

Na de wat moeizame eerste poging met de oranje band, dankzij mijn ongeduld en Zenith`s ontwerp eh :grimacing: van de bandaansluiting, blijk ik toch ook meer van de Ti band te houden. Ik had de vouwsluiting ook te koop staan maar het blijft toch een leuk idee om te kunnen wisselen van band, dus nog een nieuw truc bedacht, want die ridicule prijzen voor losse kapjes per type band daar doe ik niet aan mee, die vouwsluiting was al duur genoeg…

( Zo vond ook Toyota dat het wel kon om € 400,- te vragen voor een thuiskomer en krik, waarvan ik vind dat dit standaard bij een auto hoort ipv een 12V pomp en een bus opblaasbaar scheerschuim om je leegloper mee te vullen, terwijl je op MP een wieltje voor 85,- kon scoren. Ons ben nog wel eens zunnig )

Enfin, kapje kan er dus gewoon af en dan heb je een keurige 22mm bandaanzet tussen de lugs, en de vouwsluiting neemt 18mm tot zich ( MAX 2,5 mm dik aan het einde lezers ! ) . Schroevendraaier Rood - ik dacht 1,2mm ? en dan volgt dit ;

Daar kan een mooie blauwe lederen band tussen dacht ik ;


en die kleur matcht perfect :grin:
Nog een voordeel is dat er geen rubber onder zit want ik vind dat niet zo prettig dragen, maar dat is persoonlijk.

U draait het horloge om en herhaalt de handeling, nadat u een uiteinde van het korte deel aan de vouwsluiting bevestigd met een springbar ;


sjiek naadje yes ?!

om vervolgens ook die kant aan de kast in te klikken. Voila ;


Deze band kwam zonder gaten, dus die zelf ponsen met een tang of ponsbit, wel even HEEL goed meten en af tekenen, fout = einde band, en je hebt slechts 3 gaten nodig, 2 voor over de pins en 1 extra voor de warme dag. Op mijn 18cm zit hij nu keigoed, en draagt nog lichter.

Staat blauw hé … Sfeerfoto

Dus, het kan ook zonder kapjes voor een different look, of als je leer wel wat vindt want het is geloof ook niet zo mijn ding, netzomin als rubber. Maar ik moest het proberen toch ? Ik hou het ( en nu definitief ) dus bij mijn Ti-band, maar wel een 10 voor de moeite en weer wat geleerd. En is het wel wat voor jou ? PM maar.

27 likes

23 likes


Met zijn zomerjas aan :blush:

26 likes

Deze blijft erg mooi! Wat is je polsmaat en wat is diameter van deze, 42mm?

2 likes

Ik vind leer in de zomer altijd zo vies en zweterig. Staal of rubber in de zomer, leer in de winter.

1 like

Met Spoon en Hansi 2x zitten we nu op 14x de Defy classic:
Blauw VI
Skeleton VI
Ceramic II

Wow wat een aantal voor een horloge van een kleine speler in de markt en met een product lifecycle van ongeveer 4 jaar?

4 likes

Lekker plakken :upside_down_face:

1 like

Nieuw bandje erop. Top combo imho

29 likes

staat 'm perfect

1 like

Lekker canvas voor de zomer! :+1:

1 like

Niet echt een winters kleurtje by the way …
En dan heb je nog leder en nubuck :upside_down_face:

1 like

32 likes

Van harte Hans! Prachtig horloge.

1 like

Lekkerrrrrrrr!

1 like

Hé wat een goede combi! :sunglasses:

2 likes

Met het risico een hoop R fanboys tegen de schenen te schoppen, voor mij is de ZEP wel de ultieme chrono op het moment qua uiterlijk. Moet zeggen dat een IWC ceratanium kast wel aanlokkelijker is

5 likes