Enkele officiële persfoto’s zodat iedereen hier kan meegenieten…
Let op hier volgt een mening:
Ik vind het een OK horloge om te zien en het uurwerk zal wel heeeel speciaal zijn maar ik vind het er een beetje goedkoop uitzien. Als deze echt 130k is gaat horlogeland nergens meer over. Met een ‘oud’ gereviseerd uurwerk, zal wel aan mij liggen. Is wel PT950 maargoed. Daarbij kunnen ze voor 10 stuks niet gewoon nummeren ipv one out of 10? Zelfs POOK kan dit met de HFLE2022.
Maargoed er zal markt voorzijn…
Snap ik wel, maar er is zeker een markt voor.
De originele 135 modellen zien er nog goedkoper uit, gewone drie-wijzer vintage modellen, maar kosten vele duizenden. Het gaat namelijk om wat erin zit.
Het is inderdaad een
uurwerk.
Zo zijn er binnen en buiten horlogeland ook weer andere zaken die ik niet snap, anderen weer wel.
Maakt het daarom ook weer zo’n leuk land.
Oja en vrijheid is blijheid , het is mooi dat we allemaal wat anders mooi en speciaal vinden. Dat maakt dit HF ook zo leuk! Bezit zelf (nog) geen Zenith maar die gaat er wel komen. Thanks voor het delen en fijne dag.
iedere respectvolle mening is welkom, daarom zitten we hier op het forum.
Misschien kunnen we het ook vanuit een andere invalshoek eens bekijken.
- de 10 loopwerken zijn allemaal originele prijswinnaars uit de beginjaren 50. Dus met heel veel zorg gebouwd en geassembleerd. Vergelijk het maar met een F1 race motor. Daarmee ook totaal niet geschikt voor dagelijks gebruik, ze hebben overigens nooit in een kast gezeten.
- dan besluit je ,als Zenith, om die 10 unieke prijswinnaars toe te vertrouwen aan een de bekendste nog levende horlogemakers (Kari Voutilainen) met de vraag een kast in platinum te bouwen, een wijzerplaat, enz. Plus dan ook nog eens het loopwerk te verfraaien zonder aan de unieke functionele afwerking te raken. Waarna die een jaartje ermee aan de slag gaat.
- tenslotte gaat een commerciële organisatie zoals Philips & Bacs ermee aan de slag om ze aan de man te brengen want het was hun idee.
Deze horloges hadden dus net zo goed €250k of €500k kunnen kosten zoals zoveel Voutilainen exemplaren opleveren.
De reden waarom ze niet uniek genummerd zijn, kan ik me zo maar bedenken: om geen onderscheid te maken tussen deze slechts 10 stuks. Vind ik een verstandige keuze gezien de exclusiviteit. Er staat sowieso op de subdial aan de voorzijde al het unieke serienummer op.
Zou ik het kopen aan die prijs? Ja! Ga ik er een kopen? Nee, want boven mijn salarisschaal, en met extra ontmoediging door een blauwe envelop die net gisteren op de mat viel…
Alle belangrijke dingen zijn denk ik gezegd.
Mijn mening: supergaaf project! Legendarische uurwerken en dan ook nog eens door een top 3 levende horlogemakers (oa Philippe Dufour comes to mind) afgewerkt, en bovendien een fraai uiterlijk.
Ver buiten budget, maar ik zou het doen.
Dank voor je uitleg en de andere invalshoek, misschien (en dat doen jullie) waarderen jullie dit veel meer dan ik dat ik doe als horlogebarbaar (nee, geintje maar ik maak keuzes op andere criteria). Maar inderdaad dit maakt het HF leuk en leerzaam.
Gefeliciteerd! De mooiste stalen Chronomaster Sport!
Schaamteloze plug in dit Zenith-topic.
Ik heb de mijne vandaag met gemengde gevoelens in het blauwe gedeelte van het forum gezet. Het blijft een supermooi horloge en draagt zeer comfortabel maar “flipperitus” speelt weer eens op.
Heerlijke foto zeg!
Top, van harte!
Mooi hoor, wat gaat er voor in de plaats komen?
Daar ben ik nog niet helemaal over uit maar het liefst een dresswatch met een lichte plaat. Ik heb nu alleen horloges met een donkere plaat.
Dank je! Moet zeggen dat het ook een heerlijk horloge is om te fotograferen.