Zenith only (Deel 2)

Inderdaad :man_dancing:t3:

12 likes

Ik ben een redelijk actief lid op HF, maar een soort stiekeme meegluurder op Zenith Only :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind de blauwe Defy Classic fantastisch (al lijkt me die vrij stevig van maat door de integrated bracelet), maar vooral de nieuwe Chronomaster Original en de Manufacture.

Wat ik me afvroeg: wat is het verschil in uurwerk tussen de hierboven genoemde Chronomasters? Anders gezegd: heeft de Manufacture ook de 1/10 seconde center hand? Dacht het niet namelijk. En is de kast hetzelfde? En dus goed? :smiley:
En is de wijzerplaat ook wezenlijk anders?

Ben benieuwd naar de reacties!

1 like

@Rolopalooza moet dit denk ik wel weten? Ik ben niet zo in de technische details van de Zeniths, ik geniet gewoon altijd van deze aanblik:

13 likes

Nee, de Manufacture heeft een normale 60 seconden chronograaf waarbij de decimaalring wel van nut is, plus dat de paddle chrono wijzer ook mooier is.

Ja, volgens mij is het dezelfde kast.

2 likes

Ik heb een redelijk gemiddelde polsmaat (17,5 cm) en de Defy (ik denk juist door de integrated bracelet) glijdt soepel mee om de pols.

12 likes

Klopt.

Verder echt heel andere wijzerplaten, die manufactuur knalt meer en is niet de typische tri-colore, de OG is iets ingetogener.

Niet mee eens :slight_smile:

7 likes

:grin:

9 likes

Dát vind ik nou ook :slight_smile:

:upside_down_face: :smile:

1 like

Mij is geleerd dat min en min is plus. :face_with_monocle:

1 like

Ben ik het er dan nu driedubbel niet mee eens?

Tijd voor een versnapering… :man_dancing:

2 likes

:grin: zie daar. Rolapalooza is het er mee eens :sunglasses:

1 like

Dank voor de antwoorden allemaal!

Verschilt het uurwerk van de Manufacture nog van de andere “reguliere” El Primero’s?

Ik probeer het prijsverschil van dat model te snappen namelijk. Of is het net als bij bv een Speedy Ultraman “bijzonderder is een paar duizend er bovenop”?

20 likes

Uurwerk is gelijk. Hij is exclusiever en mooier, dat is voor de bazen der bazen genoeg. En ja, dan kijk ik naar jou @septentrio.

3 likes

De mijne is geen manufactuur :slight_smile:

Niet tov de oude tri colore. Wel tov de 1/10th.

2 likes

Ohnee, de boutique-sjiek. Ook mooier en duurder :slight_smile:

1 like

Welk prijsverschil?

1 like

De nieuwe met suède band kost 8300, heeft 1/10 en hacking, de Manufacture kost 8800 is alleen bij de fabriek te bestellen en heeft een alligator band, dus een kleine premium voor een wat exclusievere uitvoering.

1 like