Zenith only (Deel 2)

De zwarte lag in Duitsland (Keulen) gewoon in de vitrine. Wel voor list.

3 likes

Het is dat ik genoeg keus heb anders hadden we een road trip moeten doen :sweat_smile:

3 likes

@Ojjz Quasi onmogelijk. Ben er een tijdje geleden achteraan gegaan omdat een goede vriend van me grote fan is van de Lupin anime reeks. Zijn vrouw wou het hem cadeau doen voor zijn verjaardag. Dus heb ik via Japanse contacten geprobeerd maar tevergeefs…
Sindsdien is er ook een witte versie verschenen, ditmaal geen 50 maar 200 stuks. Die kom je nog wel eens tegen maar is ietsjes minder mooi vind ik.

4 likes

Ah, ja. Veel minder mooi.

Lupin ken ik alleen als Netflix-serie over een detective. Het feit dat het gelinkt is aan iets staat me eigenlijk heel erg tegen. Zou hem daarom niet willen, maar ik vind hem gewoon erg mooi. Als hij niet te vinden is zal hij ook wel niet goedkoop zijn als er 1 beschikbaar komt…

Die witte minimaal 12k op c24

En dan moet je ze nog EU inkrijgen

1 like

Het gaat over dezelfde Lupin die oorspronkelijk de hoofdfiguur was in een Japanse manga serie, einde jaren zestig. De zwarte uitvoering was daarom alleen bestemd voor Japan en de witte is 11 maanden later uitgebracht ter viering van de opening van de Zenith boutique in Ginza (Tokyo).
Mij zou het weinig uitmaken, de link met Lupin. Het staat er ook niet op, toch niet op de dial, dus alleen de kenner weet dat.
Mocht ik het ooit in het echt tegenkomen, soms kan dat een heel andere indruk geven, hap ik misschien toch toe, ook in functie van mijn rekeningstand. Eén Mr. Broke hebben wel al op dit forum.

3 likes

Van de importkosten kun je hem net zo goed ophalen en even lekker van het land genieten. Er is daar sowieso veel moois op horlogegebied te koop voor interessante prijzen. Doos versturen etc.

2 likes

Die 12k moet je nog wel willen overbruggen.

1 like

Ja, de witte had ik gezien op c24, maar die vind ik niks toevoegen. Zeker niet op de ladder-bracelet. En idd, 12k + fees is me hoe dan ook te gortig.

Ik had gepland om na de olympische spelen Japan te bezoeken, uitstel daarvan en de corona crisis hebben roet in het eten gegooid, anders was ik vorig jaar al geweest.

1 like

Of zelf zagen in de band :smile: en dan lukt het ook … dus die van mij is zo duur nog niet !

Nog wat bijzondere edities van de Defy Classic en de Defy 21 nu we toch met mooie plaatjes bezig zijn, volgens mij een Land en Range Rover special ?

12 likes

Uurwerk op deze skeleton lijkt wel beduidend minder zichtbaar als op de defy die ik heb.
Blauwe secondewijzer is wel fraai mis alleen het logo aan het uiteinde

1 like

Ik mis hem nu al … maar komt goed terecht binnen HF. :ok_hand:

1 like

Lastige keuze hoor. Allebei heel gaaf.

De Skeleton, zou die op een velg moeten lijken van een RAnge Rover ? ik vind die enkele kleur op de Defy 21 wel heel mooi en rustig.

1 like

Revival is de bom.

16 likes

Ik las ergens dat je niet wild was vd witte?
Nochtans wel mooi hoor.
En makkelijk te paren (sic) met veel bandjes

Klopt. Ik ben eigenlijk geen fan van de witte sport chrono. Die is echt wit.

En eerlijk is eerlijk de zwarte was het voor mij ook niet.

Kast is toch redelijk dik en de magie zoals bij een tricolore is er toch niet echt op de dial.

Ref. de gewezen sportchrono van @Sanderrr

1 like

Oh men. Deze blijf ik zo lekker vinden. Geweldige wijzerplaat.

1 like