Zenith only (Deel 3)

Dit is natuurlijk slechts een eenvoudige photoshop van Fratello. Wat bedoel je met meer ruimte? Kleinere nummers? Ze zijn natuurlijk zo groot omdat het origineel een pilotenhorloge was.

4 likes

7 likes

Mooi, alhoewel het dan wel 41mm zou moeten zijn, dan zou het interessant worden. De laatste Rainbow was natuurlijk een stuk groter met 45 mm in de Stratos kast.

1 like

Er bestaat nogal wat verwarring over de naam “Rainbow”. Die naam verwijst naar een lijn van modellen met oftewel een El Primero (chrono) of een Elite loopwerk (alhoewel de eerste Rainbows met ETA kwamen), geproduceerd tussen 1992 en 1999 en vernoemd naar het Rainbow zeilschip dat de America Cup won in 1934. Ik denk dat de kleurtjes die gebruikt zijn op de piloten dial zorgen voor de verwarring.
Een Rainbow van 45mm heeft dus nooit bestaan (wel een Stratos van 45mm met een kleurige piloten dial).

1 like

Ik begrijp je uitleg maar google voor de grap maar eens op zenith stratos rainbow, dan zul je zien dat die associatie met de naam Rainbow vooral met de kleurtjes is en niet zozeer met het schip (wist ik ook niet trouwens).

1 like

Precies, dat bedoel ik dus met nogal wat verwarring…
Hier vind je meer over het Rainbow verhaal:

Enig waar ik me soms aan stoor is dat de 10, 2, 4 en 5 aangesneden zijn. Dat kan misschien wat mooier.
Maar ben benieuwd of dit gewoon wishful thinking is van Fratello, of dat dit misschien echt in de pijplijn zit :sunglasses:

1 like

Ze weten van de hoed. Niet van de rand.

1 like

Zit ook over de Defy Skyline na te denken. Hoe bevalt 'ie?

Mijn defy is onderweg naar de lokale AD. Hopelijk morgen ophalen

17 likes

@Prop , kom je er even bij met die blauwe beauty van je?

12 likes

Aaah wat cool! Ik ben heel benieuwd naar je ervaring. Ik ben sinds kort ook best gecharmeerd van dit model maar nog nooit in het echt gezien. We horen het morgen wel :smile:

1 like

En spammen maar:

26 likes

Mooie combo met het bandje!

Is het standaardbandje. Dat hebben ze idd goed uitgezocht bij Zenith.

Nice he, ik heb nog wel een beetje ruzie met het rubber. Draag je hem daar veel op?

Wij willen foto’s!!!

1 like

Tsja, in het kunstlicht bij de juwelier was de wijzerplaat erg flets. Dus ik moet er nog even aan wennen. De wijzerplaat is wel aardig maar ik vind hem nog niet zo mooi zoals hij op de persfoto’s is.

Een voordeel is dat de sluiting is verbeterd en niet meer zo blikkerig is als de eerste revival.

16 likes

Die Patrizzi dial staat heel hoog op m’n lijstje. #grailpiece

1 like

:heart_eyes:

1 like