Zeker.
Ik vind de nieuwe ook veel mooier inderdaad.
Zeker.
Ik vind de nieuwe ook veel mooier inderdaad.
zit hem vooral in mijn kleurenblindheid vermoed ik. Glanzende wijzers vallen voor mij soms volledig weg op sommige kleuren wijzerplaat.
Hallo Vrinden, ik zit even met een dilemmaatje.
Zoals ik hier al vaak heb lopen verkondigen ben ik eigenlijk nog steeds in de markt voor een Defy 21, gewoon omdat hij uberdik is, maar ik twijfel over de variant.
Het liefst zou ik hem op rubber hebben omdat het horloge daarmee een wat sportievere look heeft. Nu kan ik er een kopen tegen een redelijke prijs maar wel op titanium band. De kenners hier weten dat het twee verschillende varianten zijn en dat de versie met de titaniumband geen rubber/lederen strap kan hebben en vice versa. Er zijn conversion kitjes beschikbaar maar deze zijn een extra 1k, zowel bij aankoop van een stalen band met endlinks als met de titaniumband met endlinks. Zijn er hier mensen met ervaring? Meen dat ik ooit al eens iemand hier zag die de conversie had geregeld maar volgens mij was dat nog allemaal knap lastig.
Heb de rubberen band ooit geprobeerd, de titanium nog niet. Tips, tricks en adviezen zijn welkom!
Als ik me niet vergis was dat een conversie van een Defy classic, niet de Defy 21.
Dat zit dus helemaal anders. De Skyliner komt standaard met beide opties (Defy 21 Extreme ook dacht ik) en ik wissel regelmatig. De Ti band zit minstens zo goed maar het hangt er ook vanaf of je het precies kan verstellen voor je pols.
Bij twijfel toch voor de rubberen of lederen band gaan. Een Ti band apart doorverkopen, om de kosten van de conversie te matigen, kan een uitdaging zijn. Zoveel Defy 21 zijn hier op het forum niet aanwezig (slechts 2 of 3 dacht ik).
Conclusie: eerst passen. Als Ti bevalt, dan gewoon doen. Bij twijfel, doorzoeken naar versie met rubber of leder.
🙋 waren andere endlinks die je dan nodig had. Was een ellende met omschroeven omdat ze poepie klein zijn.
Ga voor de rubberen als je dat het mooiste vindt. Losse banden (en endlinks) bij Zenith zijn echt belachelijk duur. Als je rubber het tofste vindt gewoon die kopen.
OE!
De carstudio is altijd goed qua licht. Mooie foto!
Tnx, kantoorlicht is k*t dus dat beperkt de momenten net als in mijn woon/slaapkamer en zolder.
Geen grap. Waarom zou het?
Willen en kunnen is twee natuurlijk…
Als je dit model mooi vindt dan is zoals @WatchWalker al zegt de nieuwe Skyline serie misschien iets voor je, daar zitten allebei de banden bij. En die skeleton is heeeeeel mooi!
Ik heb geen ervaring maar op rubber vind ik hem persoonlijk ook het sportiefste.
Nee dat is geen grap. Gewoon aangekondigd
https://www.instagram.com/p/CoM4usFt34F/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Ik zou altijd voor de titanium band gaan. Of voor leer. Ik vind rubber nooit fijn zitten. Het veert teveel waardoor horloges alleen maar goed zitten als je de band net iets te strak aantrekt. Niet fijn.
Thanks, ja ik moet daar gelijk bij roepen dat ik een zwak heb voor chronografen en hem juist daardoor wil hebben. De skyline doet me daardoor weinig…
De nieuwe Extreme zou ook een kanshebber zijn al lijkt die met z’n 45mm weer net te grof. Daarnaast blijf ik weg bij de Defy’s met pvd-coated cases. Deze beschadigen naar mijn idee iets te snel. Zal best inherent zijn aan het materiaal maar toch……