Epervier El Primero, weer eens wat anders
Ongetwijfeld al ergens eerder bevraagd op het forum, maar ik ga het nog eens doen. Ik heb zondag een pas-sessie gepland bij Ace. Op voorhand ben ik nieuwsgierig naar verschil in draagcomfort van de 38 en 42mm chronomaster. Het is me duidelijk dat ik voor de 38mm altijd moet gaan voor de nieuwe kast. Hoe zit dat voor de 42?
Een Speedy kan ik bv goed hebben op de pols (18,5cm) maar vind ik toch niet lekker dragen. Sws draag ik bij voorkeur 36 tot 41mm. Toch neig ik soms ook naar een fractie groter.
Iemand die iets kan/wil delen over zijn ervaring?
Dat is toevallig iemand, met dezelfde smaak in bandjes.
foto was genomen tijdens het Fratello event in Den Haag waar je niet bij kon zijnqq
42 en 38mm gehad. Een Speedmaster draag ik graag, maar groter hoeft niet. De Zenith 42 draagt nog wat groter. De 38 niet, maar door de rechte, wat langere lugs draagt die zeker niet klein voor een 38mm.
Als ik het zo lees, moet je bij de 38mm zijn.
+1
En al helemaal vanwege de iconische subdial layout met datumvenster op half vijf.
Onwaarschijnlijk
38mm. Altijd bij een original.
De 42 is gewoon niet mooi. Ook niet qua dial layout.
Sommige vinden de datum op 6 mooier,
Maar ik vind nu exact dat de reden om juist de 38 te kopen.
Oh en inderdaad de nieuwe draagt redelijk groot door de nieuwe oude vorm van de kast.
Prachtstuk, groot gelijk dat deze gebleven is
De 42mm heeft zeer lange lugs.
Ga vooral passen, maar de 38mm vind ik (ook met lange lugs) het best in verhouding.
De oude kast is ook mooi, de wijzers van die versie mooier
Deze is al 5 jaar in bezit en bevalt nog uitstekend
Per 1 maart nieuwe prijzen hoor ik. 38mm gaat naar de 10k.
Waar gehoord?
Net bij Ace
Beetje in de weer geweest met de nieuwe macro lens. Leuk speelgoed

De bezel van de chrono sport 41mm geeft denk ik wel een iets anders beeld van het formaat dan op een 42mm ZEP.