Zenith only (Deel 3)

Wat een ontzettend mooie plaat zeg!

Hij maakt ook saaie croco die goedkoper zijn de OEM. :see_no_evil:

1 like

Gefeliciteerd en welkom bij de club!

Kijk eens bij Molequin en Watchworks Haarlem, zijn allebei JPM bandjes van hele goede kwaliteit.

2 likes

Thanks Sander, ik zal eens gaan kijken :muscle:t2:

De originele band vind je niks?

5 likes

Heel eerlijk, nee :smirk:

1 like

Dat kan, het is ook een vrij dikke en stroeve band die zich eerst moet vormen naar je pols. De stijl is wel helemaal Classic Cars. Maar het moet vrij makkelijk zijn om een bandje naar je smaak te vinden dat bij dit horloge past. Wat @Kad voorstelt zou ook best mooi kunnen zijn.

Zijn die OEM banden van Zenith de moeite? Vooral die rubber binnenkant spreekt me wel aan, zo kan je leer ook dragen in de zomer. Maar of ik er de prijs voor over heb, ben ik nog niet helemaal aan uit :thinking:

Ze zijn stuk voor stuk top afgewerkt dus met de kwaliteit zit het goed. Er zijn heel veel soorten originele Zenith banden en het draagcomfort kan variëren. Bovendien ben ik geen fan van de Zenith vouwsluiting, ze zit bij mij niet echt comfortabel, wat makkelijk op te lossen valt door het gebruik van een standaard gesp. Voor zover ik weet kan je op de meeste (alle?) originele Zenith banden zowel de vouwsluiting als een standaard gesp plaatsen.

1 like

Blijft toch mooi zo’n zichtbodem.

19 likes

Het zou voor de a385 zijn, die heeft sowieso een gesp. Er zijn maar weinig comfortabele vouwsluitingen, dus daar volg ik je wel in. Misschien moet ik die band toch maar eens bestellen :blush:

1 like

Ah, je bedoelt deze? Die zit echt heel soepel dus kan ik zeker aanraden.

Op de volgende foto staat nog een andere strap die er erg op lijkt. Maar dit is geen originele Zenith strap.

8 likes

Kijk je mee, @MrMojo ?

1 like

Gaat het eindelijk gebeuren met de komst van @MrMojo naar dit mooie topic?

2 likes

Een fijnbesnaard man met smaak ,onrust en geen chrono. Dan is er maar 1 uitkomst he. Alleen moet hij het zelf nog beseffen.

5 likes

Die inderdaad! Ik heb nu een Bulang bandje die niet misstaat, maar die rubber binnenkant spreekt me wel aan :blush:

5 likes

Tijdje terug dit topic ontvolgd uit zelfbescherming. Bedankt voor het meedenken allemaal, kan er nog wel bij in de kopkermis :partying_face:

6 likes

De Kelk moet tot op de bodem leeg, V
Prijsjes al gezien op c24?
:drooling_face:

Deze heeft ook een rubber binnenkant:

Kun je er gewoon mee gaan zwemmen als je wil.

1 like

Voorkant mag er ook best wezen…

14 likes