Coole foto!
Deze & de zwarte zijn beide gewoon per direct mee te nemen @ S&C Amsterdam… Bevalt hij goed? Het jeukt een beetje.
Een paar maanden terug heb ik me voor de zoveelste keer laten verleiden tot aankoop van een Speedy. Het blijft een van de mooiste horloges vind ik, maar net als de andere keren krijgt deze nooit polstijd. Misschien komt het omdat ik toch liever een iets kleiner horloge draag. Ook al meet mijn polsomtrek krap 19cm, 36-39mm horloges zijn mijn sweetspot heb ik gemerkt.
Een van jullie heeft ongetwijfeld ervaring met de speedmaster en 38mm chronomaster. Dit is waarschijnlijk niet de juiste draad om ervaringen te vragen, maar dat doe ik toch. Predik eens voor eigen parochie of ik de Speedy weg moet doen voor de zenith aub?
Ik zit ook al even op het vinkentouw. De mooiste is voor mij deze Yoshida uitvoering, helaas Japan only:
Mijn tweede keuze zou vallen op de e-commerce edition:
Niet alleen de driekleurige bezel (waarvoor 3 verschillende bezels zijn gebruikt) maar vooral ook de champagne kleurige wijzerplaat doet het hem. Je betaalt ietsje meer, maar het is het waard in mijn ogen.
Dit gezegd zijnde, niks mis met de standaard witte of zwarte uitvoering!
Als je het kan permitteren, gewoon naast elkaar nemen! Ik had een heleboel Speedies en heb enkele Chronomasters.
Sterke punten (voor mij) van Speedy zijn: iconisch, handwinder, leesbaarheid, geen datum.
Sterke punten Chronomaster: kleuriger, net zo iconisch, mooiere maat in 38mm, aficionado merk.
Dus waarom geen saaie (zwarte) Speedy naast een kleurige (tri-color) Chronomaster?
Als budget de belemmering is, dan gewoon doorhappen en Speedy vervangen door Chronomaster. Ik ben je voorgegaan dus ik spreek uit eigen ervaring.
Dank voor je uitgebreide antwoord!
Naast elkaar is zeker ook nog een optie. Al is het alleen maar om te kijken welke het beste bevalt. Ik denk alleen dat de omega dan helemaal in de kluis blijft liggen en daar vind ik hem dan eigenlijk wat te duur voor.
In deze vakantie toch maar eens naar ACE denk ik, “kijken”.
Zeker. Je moet wel van een beetje flashy houden. Witte plaat met keramische bezel, flink gepolijste uurmarkeringen en PCL’s maakt het wel een opvallende verschijning.
Ik vind de maat top. Dikte valt me reuze mee. Ik draag hem 90% van de keren op staal, maar rubber (vd sm300m) of nato staat hem ook gaaf.
Ik kan alleen maar aansluiten bij wat @WatchWalker zegt. Ik heb beide en ze kunnen heel goed naast elkaar in de rotatie.
Argumenten van @WatchWalker sluit ik me ook bij aan. Speedy is iets meer een daily met goede afleesbaarheid en is gewoon een icoon waar ik megaveel van geniet, de Chronomaster is wat opvallender en gewoon een heel knap horloge. Bij mij blijft geen van beide in de kist liggen hoor!
Mooi vergelijk zo op de foto naast elkaar, dank! Daar word ik dan toch hebberig van
En @ElChueco: hij staat lekker bij een sportbroekje en slippers. Uiteindelijk toch een van de belangrijkste pijlers voor een horloge.
Ja, vind m vet… Maar is hij van toegevoegde waarde naast mn Speedy Tokio…
Is ook flashy, kleurig & op een topband…
Waarschijnlijk niet dus.
Dat denk ik niet. Ik heb sinds mijn CM mijn speedy (met tevens witte plaat) niet meer gedragen
Misschien toch maar weer de zwarte plaat er in.
Die is heel cool, ik heb hem ook besteld
Hoe snel had je hem binnen?
Ziet er top uit. Tijdens mijn vakantie zowel de zwarte als de witte gepast. Mijn eerste gevoel ging naar de zwarte maar ben er nog niet uit.
Ikzelf vond de stalen band wat tegenvallen dus indien ik doorzet zal het de canvas band worden.
Maar ik vind het een stunner
Ze zijn beide tof. Ik vind het witte wat leuker omdat ik het echt als zomer horloge zie.
Vooral de sluiting kon beter ja. De rubberen band had ik, maar heb ik verkocht. Vond die wat minder. Denk dat zwart rubber erg vet kan zijn.
Dat gedijt prima!!
Vergeet dat groene schepje niet
Vind die band prima hoor…