Is deze wel binnen het forum gebleven of ingeruild / elders verkocht?
Deze is naar Ace teruggegaan. Kreeg een mooi bod (aanzienlijk beter dan van de lowballers op HF ) in combi met een nieuwe Speedy.
Ach die van mij ligt ook even in de kluis maar ja dat is het risico van te veel keuzes…
Thanks. Dan word t ben ik bang weer een redelijk grensgeval.
Die mening deel ik. De Manufacture kon ik zeker hebben. Bij de A384 die ik afgelopen zomer in Spanje paste, vond ik de lugs net wat te ver uitsteken op mijn 16.5 cm pols.
Ok. Pass dus voor mij.
Heel lang niet uit de kluis geweest en sinds ik hem opgehaald heb bijna non stop om de pols. Draagt echt totaal anders dan de Tipo CP2 die ik ook graag om heb. Vermoed dat dit de enige op het HF is? Dat in tegenstelling tot de Tipo Ben eigenlijk wel benieuwd hoe weinig ervan gemaakt zijn, op Chrono24 komen ze ook niet zo vaak voorbij.
Mooi deze, hoe draagt deze dan anders dan de TIPO? Beide heb ik op de wish list staan, maar het kan er maar een van worden, dus ben benieuwd naar de verschillen.
Draagt een stuk kleiner ondanks dat het maar 1mm verschil is. De hele uitstraling is ook iets meer bescheiden dan de Tipo. Deze is mat met mooie shiny bevels maar 90% mat en de Tipo is 100% shiny, net als het origineel trouwens. Korte lug to lug maar de lugs zijn dan wel weer een stuk steviger (breder en dikker) dan bij de Tipo. Daardoor lijkt die iets hoger op de pols te liggen maar dat is alleen optisch volgens mij. Hoop dat dit helpt. Beide een keer om de pols is echt nuttig!
Mooie Pilot. Veel merken hebben “piloten horloges”, Zenith is echter het enige merk dat het woord “pilot” ook op de dial mag plaatsen. Ze waren volgens mij ook het eerste merk dat echt een aangepast pilotenhorloge maakte (voor Blériot). Dus de Cartier Santos zat weliswaar eerder in de lucht, het was helemaal geen piloten horloge maar Santos was toevallig bevriend met Cartier.
Straks komt de nieuwe Pilot reeks eraan (ik denk pas in April). Ik verwacht enkele prachtige variaties op het thema dus begin maar al te sparen…
Wow, dat klinkt goed, heb jij inside connecties Voorheen hadden ze inderdaad ook meerdere variaties op het pilotenthema met een GMT en een annual calendar met chrono maar meestal 48mm en dat is me toch echt iets te gortig.
Als je doelt op die foto van de mijne hier net boven, die is eigenlijk donkerbruin. Maar als je echt een zwarte bedoelde, gewoon bijkopen dan!
De beste adviezen op HF zijn ook vaak de kostbaarste
Even een oudje, draagt heerlijk. Ook enorm trots dat ik al weer een kras op het hagelnieuwe plexi heb weten te maken ondanks dat ik hem slechts een aantal keer heb gedragen…
Hi there
Prachtige collectie Zeniths
Ben zelf weer op zoek maar een tweede Zenith nadat ik mijn EP42 Tricolori, EP Flyback en Zenith Pilot heb weggedaan. Mis wel een EP
Ben heel erg gecharmeerd van de cappuccino maar twijfel over de 37mm ivm 20cm platte pols
Twee vraagjes
- Wat is je polsomvang?
- Heb je foto van je cappuccino naast 41/42mm horloge???
Thnx in advance
Lonely Elite 6150
Heimwee