Hoef je niet op te wachten hoor…
Deze kleurstelling doet het hem niet voor me.
Nee, dit is een zooitje .
Matige combi van de reverse panda die jij hebt en de tricolore.
Middernacht de kans gezien om de datumwissel te aanschouwen.
Holy wat gaat dat snel. 2 seconden voor middernacht verspringt de datum met grote snelheid. Ik dacht altijd dat de datum een paar seconden nodig had om door te draaien.
Bij Zenith is die instant dus 1x knipperen met je ogen en je hebt het gemist, hoe weet je trouwens dat het 2s is en niet 12/22/32/42/52s?
Heeft die snelle secondewijzer negatieve impact op de power reserve? Dat moet toch meer energie kosten lijkt me.
Klopt. Wist ik niet en had ik niet verwacht.
Omdat ik bij het instellen van de tijd de minutenwijzer, met de hacking second bovenaan, precies op het minutenstreepje heb gezet. Kan dus heel nauwkeurig zien wanneer de secondewijzer op nul staat.
Een normale secondewijzer draait ook z’n rondjes. Alleen gaat dat 6 keer langzamer. Weet niet of dat verschil in overbrenging uitmaakt voor de power reserve.
Velen vragen zich af wat het nut is van de 1/10 secondewijzer en wat je er aan hebt. Ik vind het verrassend nuttig bij het controleren van de nauwkeurig van het horloge. Zoals boven beschreven is dat heel goed te zien wanneer de minutenwijzer precies op het streepje staat.
Voor de rest is het niet meer dan een gimmick, dat geef ik toe.
De nauwkeurigheid is overigens nul seconde afwijking. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Mijn Speedmaster is +2.
De Zenith kan ik wel enigszins beïnvloeden. Crown down neerleggen dan loopt ie in 12 uren +1 seconde, crown up ongeveer -1 seconde. Als ik het horloge draag loopt ie 0 tot +1 seconde.
Ben dus echt wel onder de indruk van El Primero.
Denk het niet want de overbrenging is korter (moet niet gereduceerd worden naar 10 maal trager) en de wijzer is korter (lichter).
6 maal trager?
Gisteren eens wat modellen gepast. Zowel de CM Revival shadow, de Defy Revival Diver als de Defy Skyline 36 passeerden de revue. Fijne fit allemaal. Geen foto gemaakt, maar die Diver verraste!
Geen knopen doorgehakt, maar er gaat echt een keer een Zenith komen.
Erg mooi horloge inderdaad. Witte datum venster vind ik persoonlijk iets minder maar ik zou deze graag ook eens in het echt zien.
Waar ligt nu de voorkeur?