Zenith only (Deel 4)

Toch wel weer leuk zo een vintage erbij

20 likes

Prachtig mooi model, die originele Defy

14 likes

Ja zeker. Gaat met t shirts of stoere polo’s.

1 like

Die Safari is prachtig maar de Diver gaat voorlopig nergens heen na 8 maanden bezit…

2 likes

Tis hier onrustig op horloge gebied vandaar, hopelijk gaat dat snel weer voorbij…:sweat_smile:

1 like

Grijze dag na een paar dagen lente…

15 likes

Gaaf trio! Die Ceramic is echt een topper :+1:

1 like

Zoiets?

1 like

niet mijn smaak, maar zou niet mistaan :-))

Zo ik mag meedoen. Heerlijk dat titanium, maar dat wist ik al. Gemiste kans van het gebrek aan de microadjustment en geen halflinks. Verder niets op aan te merken!!!

13 likes

14 likes

23 likes

Je noemt precies de punten waardoor ik mijn skeleton versie weer weg gedaan heb en met mij velen. Het plaatsen of weghalen van een link is ook echt een lastig klusje.

Ja ik kan het me goed voorstellen. Niet de juiste fit kunnen vinden is tenenkrommend!

Gelukkig had ik zelf thuis nog 2 kleine schroevendraaiertjes liggen en met hulp van mijn dochter die mijn ene schroevendraaier vasthield kon ik ze makkelijk aanpassen. Maar zonder: geen doen!!

8 likes

Ja, een drama die dubbele schroeven. Heb deze ook op de Chronomaster Original. Bij gebrek aan een dochter in de buurt gebruikte ik een klein bankschroefje om de 2e schroevendraaier in te zetten. Peentjes zweten omdat je niet uit wilt schieten en de nieuwe bracelet meteen beschadigen.
Oris gebruikt de dubbele schroef ook op de Aquis voor de bandaanzet op de lugs.
Double screwed…

Bij Zenith hebben ze een speciaal stukje gereedschap (malletje) voor bracelets met dubbele schroefjes, heb ik me laten uitleggen tijdens mijn laatste bezoek aan de fabriek. Ik heb toen ook geprobeerd om dat te bemachtigen maar helaas zonder succes, gereserveerd voor AD’s was het antwoord.

Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet. De meeste tools die aangeboden worden zijn eigenlijk gefixeerde schroevedraaier inzetjes (zoals mijn bankschroef oplossinkje). De Bergeon 6670-S ziet er wel veilig uit, maar wat een geld voor iets wat je hooguit 1 a 2 keer gebruikt.
Als je je Zenith bij de AD koopt is het natuurlijk prima dat hij meteen mbv zo’n mooi Zenith tooltje op maat gemaakt wordt, maar zo niet dan is elke hindernis om je nieuwe horloge meteen te dragen (en dus de bracelet op maat te maken) echt een enorme downer.

Ben volgens mij nog geen enkele AD tegen gekomen die dat tooltje ook daadwerkelijk heeft :sweat_smile:

1 like

Die AD staat ook gewoon te frutten met zn tweeen in de kelder ergens met het zweet in de handen om je nieuwe horloge niet te bekrassen :joy:

1 like

19 likes