Zenith only (Deel 5)

Ster staat er gewoon bij ‘zenith’

Geef mij maar een Seiko ipv deze duiker.

Zag ik, maar dat verklaart nog steeds niet waarom er een bliksemschicht is aangebracht op de secondewijzer.
Er zijn meerdere modellen met zowel een ster bij ’ Zenith’ maar ook een ster aan de secondewijzer.

5 likes

Is dit dat een ghost chrono? Of hoe moet ik dat zien, een El Primero zonder chronograaf?

Dat an sich is niet nieuw hoor. In de Pilot, de Defy (skyline en extreme diver ook) en vroeger de Espadas volgens mij ook El primero kalibers zonder Chronofgraaf functies.

2 likes

Het is het patroon op de wijzerplaat

5 likes

Ja precies, begreep ik t toch goed, thanks

Hmm…nee deze nieuwe Zenith doet het niet voor mij. Vooral die Longines Skin Diver achtige bezel…past niet bij zo’n Zenith. :man_shrugging:

4 likes

Was eigenlijk wel een hiaat in de Zenith offering, een regular drie-wijzer diver. Tot nu toe hebben we alleen duikers gezien in de Revival of Extreme genre en dit valt dan meer in de standaard duiker categorie (drie wijzers, bezel), die natuurlijk al druk bezet is met vele desk- danwel echte duikers.
Onmogelijk om in dit genre iets te ontwerpen wat niet al gedaan is.
Voor mij is dan de vraag of het horloge mooi of geslaagd is interessanter dan of bepaalde elementen niet al op andere horloges te vinden zijn.

4 likes

Ik vindt de bezel heel grof, en met die sawtooth ring wordt het allemaal erg puntig. Als je met je ogen knijpt lijkt het ook eerder op een ander merk dan herkenbaar Zenith.

Het ziet er eerder uit als een hartslag dan een bliksemschicht. Dat past ook beter bij het idee van een hoge frequentie. Je hart gaat sneller kloppen van dit horloge :wink:

2 likes

Ik denk dat ze het voornamelijk over de eigen frequentie van het horloge hebben. Het staat ook ook (meer) dan driedubbel op het horloge
-36000 Vp
-High Frequency
en daaronder dus nog het teken van 1 ‘‘tik’’ (hartslag als je wilt).
En dat herhalen ze ‘‘eindeloos’’ als patroon, en dus ook op de wijzer

:point_up_2: exact

1 like

21 likes

19 likes

22 likes

25 likes

23 likes

Bijna nieuwe maan :face_with_monocle:

25 likes

Nieuwe nubuck band van Delugs erop gezet. Meteen ook een vouwsluiting van ze erbij gekocht. Tot nu toe gebruikte ik de zenith gespsluiting maar vind een vouwsluiting toch net wat fijner. In ieder geval blij met de ‘pairing’ van band en horloge

IMG_4874
IMG_4876

21 likes

19 likes