Zenith only (Deel 5)

Hoezeer ik fan ben van Zenith, word ik niet onmiddellijk warm van dit nieuwe ontwerp/model. Misschien moet ik er nog wat aan wennen, maar voorlopig is het niet mijn ding.

Ik weet ook niet of de “high frequency” nodig is, als je erboven al 36.000 VpH zet.

An sich vind ik het “bliksemschichtje” nog wel leuk, maar heeft het voor mij weinig meerwaarde op de wijzerplaat en als tegengewicht op de secondewijzer, zou ik dan liever gewoon hun ster hebben gezien.

1 like

Ja, ik ook. De goudkleurige wijzers op die plaat vind ik erg geslaagd.
En inderdaad…

• Waarom geen Elite uurwerk?
  • Waarom een bliksemschicht ipv de ster?

Christopher Ward spookt door mijn hoofd…

Ster staat er gewoon bij ‘zenith’

Geef mij maar een Seiko ipv deze duiker.

Zag ik, maar dat verklaart nog steeds niet waarom er een bliksemschicht is aangebracht op de secondewijzer.
Er zijn meerdere modellen met zowel een ster bij ’ Zenith’ maar ook een ster aan de secondewijzer.

2 likes

Is dit dat een ghost chrono? Of hoe moet ik dat zien, een El Primero zonder chronograaf?

Dat an sich is niet nieuw hoor. In de Pilot, de Defy (skyline en extreme diver ook) en vroeger de Espadas volgens mij ook El primero kalibers zonder Chronofgraaf functies.

1 like

Het is het patroon op de wijzerplaat

2 likes

Ja precies, begreep ik t toch goed, thanks

Hmm…nee deze nieuwe Zenith doet het niet voor mij. Vooral die Longines Skin Diver achtige bezel…past niet bij zo’n Zenith. :man_shrugging:

Was eigenlijk wel een hiaat in de Zenith offering, een regular drie-wijzer diver. Tot nu toe hebben we alleen duikers gezien in de Revival of Extreme genre en dit valt dan meer in de standaard duiker categorie (drie wijzers, bezel), die natuurlijk al druk bezet is met vele desk- danwel echte duikers.
Onmogelijk om in dit genre iets te ontwerpen wat niet al gedaan is.
Voor mij is dan de vraag of het horloge mooi of geslaagd is interessanter dan of bepaalde elementen niet al op andere horloges te vinden zijn.