Jawel, dat artikeltje had ik ook al gezien. Maar bedankt voor het compliment.
Zeker! Mijn pols is 17,5, maar de 39mm is zeker niet te groot alleszins.
Klopt. En is de zijkant ook niet gezandstraald zoals de achterkant? Ik dacht dat eens gezien te hebben in een review.
De rose gouden versie is wel heel mooi ook. Het kriebelt al om op zoek te gaan naar zoeentje in 39mm
Die is echt om te smullen, ik kon het niet laten hier even te blijven hangen nadat ik de Elite online opzocht. Maar de blauwe wijzerplaat heeft veel om naar te kijken, met die sunburst.
De kast is opgebouwd uit drie lagen. Bij de twee versies met de stalen kast is er een verschil in afwerking van de middelste laag. Bij de versie met de blauwe wijzerplaat is de middelste laag gebrushed. Bij de versie met de zilveren wijzerplaat is de middelste laag gepolijst. Vergelijk op de foto’s hierboven de afwerking van de lugs.
Inderdaad, nu zie ik het. Ze hebben zo de blauwe wat sportiever gemaakt. Bij de 39mm is dat niet het geval dus
Gefeliciteerd! Prachtig ding! Mooi, origineel, klopt helemaal!
Deze blijft toch wel heel speciaal, mooi blauw en Titanium
Oversized rosé goud en gilt.
Dit was serieus heel mooi.
Een van de enige. Toolwatch in rosé. Jaren ‘40 / 50 waarschijnlijk
Opvallend dat Zenith toen ook al zo’n grote horloges leverde.
Ook in de jaren 90 zijn er veel klassiek ogende (xt) modellen geleverd met een diameter van 45mm. Duidelijk gericht op een andere (USA?) markt?
Qua ontwerp idd een fraai ding wat je laat zien ik vind hem wel echt te groot
Piloten horloges. Jaren ‘40. Maar het bijzondere is dat deze rosé goud is. Dus echt op bestelling gemaakt en geleverd. (Gevonden in Peru gaf eigenaar aan)
Tuurlijk te groot voor op de blote pols. Dit moest over een lederen lammy.
Heeft er hier iemand ervaring met een El Primero Stratos Flyback en dan vooral of die zo groot draagt als ik denk? Ik ben wat mijn oog op de markt van de Rainbow Flybacks aan het houden en ben dit model toch ook al regelmatig tegengekomen op Chrono24. Het lijkt me wat de opvolger te zijn qua stijl, alleen een stuk groter, dus ik weet niet of mijn relatief dunne polsen er mee weg zouden komen.
Foto van op internet ter illustratie:
Dit is echt een heel fraaie hoor!
Ik vind hem echt prachtig! Die combo van rosé goud en zwart, de font van de uurcijfers, echt schitterend!
Ben wel benieuwd welk uurwerk erin zit, eentje van Martel of Excelsior Park hoogstwaarschijnlijk.
Wat is de diameter eigenlijk?
45+ maar natuurlijk niet zo enorm dik.