Dat hij door het wat dikkere deksel hoger op de pols ligt, daar kon ik goed mee leven. Ik had er geen minder draagcomfort door en ook bij een blik op de pols zag ik niet dat de lugs vrij hoog boven de pols zweven. Dat de lugs wat hoog liggen t.o.v. de pols ervoer ik minder op de lederen band dan op de stalen band overigens (beide meegeleverd in de set). Op de stalen band staan de laatste schakels nl. nogal haaks op de kast. Geen foto bij de hand helaas.
Echter: het blauw van de op zich prachtige lapis lazuli wijzerplaat met goudkleurige spikkels/glitters erin (NB de dial is dus niet van aventurijn!) is best wel ‘hard’ en aanwezig/in your face. Ik ben wat minder hard blauw gewend (bijv. Datejust/Navitimer blauw (beide met sunray), AP RO blauw met patroon en BB58 onverzadigd blauw) en deze tint deed me wat vrouwelijk aan.
Op deze foto komt wat ik bedoel mbt het ‘harde’ blauw wel aardig tot uitdrukking.
Dus je raadt het al… deze is inmiddels alweer vertrokken. Was een van mijn kortste verliefdheden ooit . Ondanks dat het uurwerk en de afwerking mijns inziens van superkwaliteit zijn. Zenith is echt top.
Verder vond en vind ik het een geweldig mooi apparaat. Wellicht dat ooit de groene er nog komt (same issue: beetje vrouwelijk met de gouden accenten…) of uiteindelijk toch de Hodinkee LE. Maar die laatste is een speld in een hooiberg vrees ik.
Andermans plaatjes en praatjes altijd met enige scepsis bekijken/aanhoren (zeker de mijne ): vooral zelf gaan passen en proberen!
Ik ben het eens met hondersotto, het blauw van Lapis Lazuli is echt heel hard en daar ben ik zelf niet zo’n fan van, maar de patronen op de dial zijn wel erg mooi. Ik vind zelf de Aventurine versie mooier in het echt, net alsof je een sterrenhemel om je pols hebt.