Prachtige ElPrimero’s, ed
Ik heb een '59 Pilot, maar 't valt me op dat Zenith toch wat minder bekend is dan ik eigenlijk dacht.
(Als ik foto’s kon posten had ik het wel gedaan).
Voor mij een deel van de charme van Zenith
(hoewel ze zelf denk ik graag anders hadden gezien)
Werkt wel goed. Toegevoegd tnx
Zenith is een merk dat bij elk horlogeliefhebber bekend is. Ik merk dat bij vrienden en familie dit hoegenaamd niet het geval is dat klopt. Als ze iets vragen over het horloge zeg ik Zenith en dan vragen ze door en waarom ik de Rolex niet draag
.
De meesten zitten in de keuken.
Mss babi pangang met een gangbang
Erg mooi horloge. Heb je meerdere foto’s. Ben benieuwd!
Nog niet eerdere gezien hier op het forum toch?!
Ga je een NA maken?
Top, de eerste Pilot van de huidige generatie hier op het forum denk ik. Of toch zeker een van de weinigen. Tof horloge!
Gefeliciteerd met je fraaie NA! En lekker gevarieerde Zenith verzameling zo. Je mist alleen nog een niet-ronde kast in je collectie (en jij dacht dat je klaar was…).
Ik heb me trouwens steeds afgevraagd waarom het type (“Pilot”) tussen aanhalingstekens staat. Zit er een bijzonder verhaal achter dat stijlelement? Als Zenith verzamelaar zul je dat vast weten en willen delen. Stort je kennis graag gover ons uit, ben benieuwd…
Daar heb je me … ![]()
Er zijn er die er meer van weten. Maar volgens mij is dat omdat dat in het gevraagde patent zo is genoteerd.
Zie ook een kennelijke (gedeeltelijke) kopie van het patent uit 1904:
ZENITH illustrated timeline covering the history of the manufacture and brand
Dit vind ik ervan online:
Het woord “PILOT” staat tussen aanhalingstekens omdat Zenith het enige horlogemerk ter wereld is dat het wettelijke recht heeft om de term “Pilot” op de wijzerplaat van een horloge te gebruiken.
Dit exclusieve recht is te danken aan het feit dat Zenith het Franse woord “Pilote” al in 1888 als handelsmerk registreerde, gevolgd door de Engelse versie “Pilot” in 1904. Dit was jaren voordat de gebroeders Wright hun eerste vlucht maakten.
De aanhalingstekens benadrukken deze unieke, gepatenteerde status van de naam binnen de horloge-industrie.
Gefeliciteerd met de 2de NA.
Wat een fantastische collectie ![]()