Zenith only (Deel 1)

Ah mooi!

Jawel! Om het glas te poetsen! :sunglasses:

wat zou je nu nog erbij willen?

:beers:

Heel mooi de original! :beers:

Dat had ik ook. Beide gehad. Ik vrees dat een 40mm er niet gaat komen.

1 like

Dank voor alle info! Heel fraai allemaal. Ik ben zelf helemaal gek van de laatste limited edition. Vind het dan ook heel jammer dat hij enkel per 3 te bestellen is :frowning:

8 likes

P.s. deze lijkt het meest in balans :grin:

1 like

45 mm Pilot voor het weekend

1 like

en jammer dat dat setje van 3 ook nog eens een slordige 50k moet kosten :smile:

Vakje 4 is voor een optionele LE die nog moet komen en je apart mag kopen :smile:

2 likes

Die doos ie stiekem wel een beetje suf…

1 like

beetje? :smile:

4 likes

Dan zou ik gaan voor een reedition van de CP 2 cairelli! 43 mm

Een absolute klassieker en zo mooi!
Ik heb deze ook gepast en ik heb getwijfeld, maar makkelijk keuze gemaakt voor de 1969 omdat deze CP2 veel lijkt op 2 andere horloges die ik heb. :v:

5 likes

Precies!

1 like

Als die toch 3mm kleiner was…

1 like

Ja. Dan zat die al in mijn collectie!

Zelfs de originele! :v:️:see_no_evil:

1 like

Als nog iemand een afgeprijsde zenith nieuw zoekt, ze zijn beschikbaar:

In Maastricht.

Even klikken voor de prijs.

:beers:

13 likes

Future classic :sunglasses:

8 likes

Die is er achter gekomen dat Zenith alle bovenstaande 42mm modellen ook in 40mm gaat introduceren op Baselworld! (Hoop ik)

2 likes

Oh! Please!

2 likes

Hi,

Zenith newbee meld zich aan… en is heel blij met z’n nieuwe 42mm el Primero in ‘klassieke kleuren’. Heb het laatste half uur als in trance zitten kijken naar de nieuwe aanwinst. Wat een beauty… foto’s volgen, is nu opgeborgen.

Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen de 38mm en 42mm varianten - los van het verschil in afmeting vind ik de wijzerplaten ook erg verschillend; de 38 lijkt ‘drukker’ waar de 42 wat ‘rustiger’ oogt. Dit laatste, in combo met mijn polsafmeting, hebben me doen besluiten toch de 42mm te willen.

Heb me ook afgevraagd of het handig is net voor Baselworld een horloge uit deze prijsklasse te kopen - heb besloten het gewoon te doen en elke dag te genieten van zoveel moois. Misschien cliché maar ik voel me best bevoorrecht dit horloge te kunnen en mogen dragen.

Groet, Vincent

11 likes

Benieuwd naar de fotos
Gefeliciteerd!

1 like

Welkom bij de club en ik ben het helemaal met je eens.

De wijzerplaat op de 42mm vind ik meer in balans met datum op betere plaats hoewel historisch niet correct (lekker belangrijk!).

De wijzerplast van de 38mm heeft mi te weinig ruimte tussen subdials en de rand. Verder zit datumvenster er ook nog tussen gepropt.

Kortom 42mm vind ik beter ogen maar er zijn er ook genoeg die het hier niet mee eens zijn. Gelukkig maar, anders dragen we allemaal hetzelfde (oh ja, daar zijn er ook genoeg van, ik meen iets met een kroontje :wink: ).

2 likes