Zenith only (Deel 1)

Man man man, wat is die Chronomaster in 42 een mooi apparaat

Zo is het!

1 like

Kan daar zo gauw geen leren Hirschbandjes voor vinden met rubberen binnenkant :confused:

Wat een lekker ding is het ook :ok_hand:

15 likes

Schitterend ja. Had die van mij vandaag ook om. Je vraagt je af waarom dit ding toch niet zo gewild is aangezien je hem voor ruim onder list kunt krijgen. Kan qua afwerking makkelijk mee met een Sub of Speedy wat mij bertreft.

1 like

Mag toch hopen wat beter dan een Speedmaster :astonished:

1 like

Ja qua prijs “redelijk” vergelijkbaar maar toch kiest de grote meerderheid voor de Speedy. Denk dat Zenith qua marketing alleen behoorlijk achterloopt.

1 like

Wat is de pricing voor deze dan volgens jou?

4500-5000 grijs

Hmmmz. Dat valt eigenlijk best mee voor dit kaliber horloges.

De 42mm versie is echt mijn volgende droomhorloge. Heb al meermalen op het punt gestaan de huidige collectie er op in te ruilen (Omega AT en Oris Aquis), maar dat gaat niet.

Het zijn 3 totaal verschillende horloges en horen in dezelfde collectie thuis. Nog even doorsparen dus :sob:

Neeee! Haha. Ik wil voor de 38mm gaan, maar die moet ook zeker naast de GMT en de LLD gaan rouleren. Wil er niks door verliezen.

1 like

Jip 38 mm voor deze.

Ik heb afgelopen weekend de 42mm in mijn handen gehad, en ben zoooooooooo blij met de 38 mm :sunglasses:

10 likes

Persoonlijk vind ik de afwerking zelfs iets mooier. Als je naar alle details van zo een wijzerplaat kijkt… wow!

7 likes

Ja stay away van de 42mm. Totaal ander horloge en niet zoals hij ooit bedoeld is.

1 like

Moet dat dan? :stuck_out_tongue:

Niet per se. Maar ik vind het wel een fijn idee.

Maar uiteindelijk weet je natuurlijk niet of ze het zo hebben bedoelt. Misschien wilde ze dolgraag een 42mm maken maar waren bang dat die slecht zou verkopen omdat 38mm meer gangbaar was :slight_smile: De originele IWC Big Pilot was 55mm. Die is nu 46mm bijvoorbeeld.

De proporties van de subdials kloppen m.i. niet op de 38. (Nieuwste wel weer volgens mij)

1 like

Hi @ChetBaker

Begrijp helemaal wat je zegt qua 38 versus 42mm. Lay-out is echt anders - ik heb zelf voor de 42mm gekozen omdat deze meer meer aansprak (rustiger en meer gebalanceerd) maar ik blijf gevoelig voor de afwijking tov het origineel. Heeft me voor aanschaf wel wat bedenktijd gekost.

Groet, Vincent

2 likes