Zenith only (Deel 1)

Die van mij draag ik enkel op die ‘braided’ nato. Erg prettig, maar wel twee keer eronder door. Wellicht dit ook eens een kans geven. Maar zal even jouw foto’s afwachten. :wink:

1 like

Ik zit in een frivole bandjes fase :sweat_smile:

11 likes

Tussen de oude “3 liner” en de nieuwe “2 liners” zit een groot verschil. De wijzerplaat van de oude is champagne en de subdials hebben een sunburst finish en concentrische ringen, de nieuwe exemplaren hebben een zilveren wijzerplaat en matte subdials.

De wijzerplaat van de oude is echt een kunstwerkje en hypnotiserend om naar te kijken bij daglicht. De nieuwe dials zijn in vergelijking nogal steriel.

Qua uitstraling is de oude is wat meer dressy en is daardoor wat lastiger te combineren met straps, de nieuwe oogt moderner en cleaner, zeker het nieuwste model met kleinere subdials.

Om de pols hebben ze elk een andere uitstraling en je voorkeur zou moeten bepalen welk model je zou aanschaffen. Mijn voorkeur zou gaan naar de nieuwe dial met kleine subdials. Ondanks dat de oude dial toch een stuk mooier is, is de drukkere dial en gelige wijzerplaat voor mij wat lastig te combineren.

6 likes

Toch blij met m’n oudje dan :slight_smile:

3 likes

ja, prachtig

Eh… dat is mij nog niet opgevallen.

Mijn exemplaar is een 2 liner met champagne plaat en concentrische ringen in de subdials.
(Lastig te fotografen overigens die plaat.)

Waar valt die dan onder?

2 likes

Tussenmodelletje? Het model van Metin is de nieuwe met zilveren dial en kleine, matte subdials

6 likes

Zijn er überhaupt 2 dezelfde 38mm’s op het forum? :smile:

1 like

Maar nu komt de echte ham vraag. @Watch2Morrow, wil
je een loep pakken en deze bij de subdials houden?

Zijn ze mat? Of met concentrische cirkels?

:v:

:point_up:

Oh wat is ie mooi :ok_hand:

Bonusmateriaal:

10 likes

Inzoomen = cirkels :upside_down_face:

7 likes

Bam! Alleen tekst en grootte van de subdials/layover is door de jaren heen veranderd. Voor de rest: champagne en concentrisch.
@Robertc welke is nou mat en niet concentrisch?

3 likes

verrek, je hebt gelijk wat betreft de ringen op de subdials, die zijn met het blote oog niet zichtbaar op de nieuwe, dat komt vast door de sunburst

1 like

die is mooi hoor!!!

1 like

Pilot met chocoladebruine tropical dial.

3 likes

20 likes

Oefff! :heart_eyes:

1 like

Prachtige combinatie!

1 like

Ook een erg mooie combi!
Maar zie ik nou een raar plekje op die band??? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sorry, heel flauw maar kon het niet laten. Ik vind de kleur steeds leuker worden,… met name op de Datejust.

1 like

Thnx! Hahah, dat heet karakter :wink: