Zenith only (Deel 1)

De mijne is 19mm maar daar krijg je 20 wel aardig netjes tussen. Hebben ze geen 22??

2 likes


crosspostje :wink:

12 likes

Heerlijk knap uurwerkje.

16 likes

Gisteren viel mijn oog op een Zenith Defy en leek me leuk om de foto’s hier te delen.

Was in eerste instantie niet eens voor mijzelf op pad, maar deze trok zo mijn aandacht, dus kon het niet laten om het horloge even uit de vitrine te laten halen.
Misschien vinden jullie dat ik er compleet naast zit, maar dit horloge had mijn aandacht aangezien ik enige vergelijkingen zag met mijn absolute grail: de Audemars Piguet open worked.

De maat, de slanke bedel, het grote uurwerk en de kast vorm hadden in mijn beleving kenmerken van de AP.

Gaaf uurwerk en zeker weer een kunstwerk in zichzelf. Echter, om eerlijk te zijn viel de afwerking van de kast echt enorm tegen. Wellicht omdat het horloge van titanium is en dit robuuster af te werken is, maar het viel me dan toch wel tegen voor 13000 euro.

En hier nog even mijn grail ter vergelijking.


5 likes

Schitterend om te zien maar voor mij persoonlijk is dit een beetje too much.

Bedankt voor de fotos!!

Het kan aan mij liggen en zal waarschijnlijk niet zo zijn maar op deze foto’s lijkt het een fake… zo dof, zo weinig verfijnd… Daarnaast weet ik niet welke juwelier een horloge zo vies en vet aan een potentiële klant overhandigd maar ziet er niet uit.

Toch is het in het echt waarschijnlijk allemaal anders en na een poetsbeurt en met het juiste licht zal hij prachtig zijn maar laat ik het maar zo zeggen; hij komt op deze foto’s niet goed uit de verf.

Pocketshot van mijn El Primero striking 10th.

17 likes

Dat zou je inderdaad bijna denken! Het bijzondere is dat het horloge niet eens persé vet was, maar naar het schijnt heeft het alles te maken met het materiaal. Die doffe vlekken en afwerkingen zijn gewoon het gepolijste materiaal zelf. De goudsmid heeft zelf nog even wat uitleg gegeven over het materiaal, waarbij hij aangaf ten minste 5 behandelingen te moeten verrichten nadat hij met dergelijk materiaal heeft gewerkt. Terwijl dit bij goud slechts 3 behandelingen zouden zijn. Nu ben ik absoluut geen professional en kan het wellicht ook niet voldoende waarderen. Voor mensen met een industriële inslag zou het wellicht als erg mooi ervaren kunnen worden o.i.d.

1 like

Tsja. Hier toch wat beter qua looks (iets ander model, maar ook titanium).

7 likes

Met dichte plaat lijkt me dit een zeer goed te pruimen daily. Hint mooi naar de vintage Defy…

Inderdaad. Ik heb deze op de nominatie staan:

21 likes

Die is fantastisch :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Tenminste naar aanleiding van de filmpjes die ik gezien heb… Nog niet in het echt gezien…

1 like

Sinds kort ook een Zenith eigenaar :sunglasses::heart_eyes:.

https://www.horlogeforum.nl/t/na-zenith-prime-een-oude-bekende/186734/1

15 likes

19 likes

Sinds vandaag ben ik eindelijk een Zenith El Primero 42mm eigenaar.
Heb mijn Tudor Heritage Black Bay dark ingeruild.
Zeer blij met de Zenith. Stond al even op de verlanglijst.

24 likes

En terecht!!!
Proficiat en veel plezier ermee :smiley::+1:

1 like

Terechte inruil en zo te zien staat de grote versie mooi om je pols :blush: geniet ervan! De 38mm versie staat ook nog op mijn langetermijnslijstje.

3 likes

Heel erg mooi horloge, ik vind de 42 mm uitvoering met de datum op de “juiste” plaats de mooiste! Enjoy!

2 likes

8 likes

Nice! Ook benieuwd naar de voorkant!

2 likes