Heerlijk mensen met een ongezouten mening
Zeker als er best een kern van waarheid in zit.
Ik ga mee met Louis. De cijfers, de algehele maat en de vorm van de kast. Voor mij allemaal rode vlaggen.
Heeft wel iets maar teveel meeliften met succes van big pilot. Ik ga dan liever voor breguet of iwc
Ik vind hem prachtig
Ook niet my cup of tea⊠En lijkt mij al helemaal geen horloge dat je makkelijk van de hand doet. Voor dat geld zoveel anders mooie te krijgen.
Weet een zo goed als nieuwe occassion voor Euro 3950
Voor dat geld vind je niet snel een in-house Pilot
Maar dat terzijde
Dat is een hele ander prijskaartje dan dat ik had verwacht. Over smaak valt niet te twisten, maar had laatst deze om de pols en was flabbergasted.
De Pilot is nou net de enige Zenith die niet op mijn verlanglijst staatâŠmonsterlijk gewoon
Nieuw is de Zenith 7.500,-
De IWC is mooi maar Euro 4000 voor een âeenvoudigâ Selita uurwerk
De Santoni band en de blauwe wijzerplaat zijn idd prachtig
Daarnaast staat de datum te ver naar het midden doordat uurwerk te klein is voor de kast
Dat laatste is bij de Zenith ook het geval maar niet zichtbaar door gebrek aan datum
Die heb ik laatst geprobeerd. Prachtig ding! Maar wat Tuur zegtâŠteveel geld voor een basisuurwerk.
Inderdaad vooral die prachtige blauwe wijzerplaat die je doet smelten. Die nieuwe banden van Santoni helpen natuurlijk ook mee. Eens dat âŹ4.000 prijzig is voor de technical specs.
ik vind de Zenith GMT echt een plaatje. Maar toen ik de maat zag heb ik me verder niet eens verdiept in het uurwerk. 48mm is wmb belachelijk.
Er is een 40mm versie van de pilot. Die noemen ze de âladyâ versie. Toen ben ik helemaal weggezapt.
yep, en ze zetten er nog âextra speciaalâ op zodat je echt weet dat je niet zomaar een horloge om hebtâŠ
De 48mm is fors, kan niet iedereen hebben. En de rode GMT-punt vind ik erg lelijk. Dan zou ik voor de 45mm gaan, ziet er stukken beter uit.
Dit is terug te herleiden naar de oorspronkelijke tekst p de Zenith horloges voor de Franse luchtmacht
Tja het is allemaal marketing maar historisch wel correct
Als ik me goed herinner had de Zenith eerst een in house caliber in hun Pilot type 20 zitten, toen het horloge goed verkocht en eigenlijk een mode accessoire werd, besloten ze er een Selita caliber 300 in te steken.
De meeste kopers gaven er blijkbaar toch niet om wat er in stak, ze betaalden wel liever niet de premium prijs en Zenith gaf hen een iets goedkopere versie met een niet in-house gangwerk. Dat ze de vraag konden bijhouden door andere calibers te gebruiken was ook mooi meegenomen.
Nee. Je hebt de mooiste Zenith al, live with it.