Ik droeg op mijn dertigste ook linnen hoor, niks mis mee.
Inc matchende broek en overhemd!
Dat is de Zenith ook Dat is titanium
Ja, ik geef toe dat dat een wilde hipsterlook was.
Mooie collectie, maar bijzonder dat je mij altijd verweet geen kleur te hebben en maar een hoop ‘saaie’ zwarte horloges bij elkaar. De Submariners in een ander jasje en twee exact hetzelfde ogende Vintage chronografen met op de een Breitling en bij de ander Zenith op de dial. Dus eigenlijk heb je qua looks maar twee smaken in je collectie…
Maar even on topic. Heb voor de JLC gekozen. Is meer in de trend
van de rest van de collectie. vintage (inspired) zwarte iconische duikers/chronografen. Daarnaast komt er nog geen JLC in je collectie voor maar wel een Zenith.
Maar als je meer variatie zoekt qua looks en uitstraling dan zou ik voor de Zenith gaan. Beetje modernised vintage touch en heel anders dan de andere twee tweelingen.
100% de shadow!
Zo’n vet horloge!!
Ik zie het al helemaal voor me.
Samen flaneren over het Vrijthof met matching Shadows.
Nodigen van @Rolopalooza erbij uit.
Maar zonder gein.
Niet nadenken, die Zenith is echt de
Volgens mij heb ik net oog-aids opgelopen.
Breitling er ook uit en dan de Polaris en Shadow a384 erin…
Maakt het geheel meer in balans en gevarieerder.
Als er maar 1 bij mag, dan de Zenith geloof ik…
Het wordt er niet mooier op. Sorry kan er niks aan doen…
Als je nog ff zo doorgaat, dan smaken de asperges zometeen niet meer… Bah bah
Tafeltjes voor 2 tegenwoordig hè!
Bijzonder dat gevraagd wordt om een keuze tussen JLC en Zenith, en dat er dan toch weer een aantal droeftoeters met een Rolex aan komen zetten, en ook nog eens bijzonder lelijke! @Brick heeft met zijn 5513 de ultieme Rolex.
Mijn keuze zou gaan naar de Zenith, ik ben fan van het merk, die zwarte kast is gewoon cool (krijg er beetje spijt van dat ik mijn Heuer Monza verkocht heb) en het is qua kast vorm ook weer wat anders.
De JLC. Ik vind ze eigenlijk geen van twee echt mooi, maar die Zenith zou ik niet doen omdat het geen El Primero Tri-colore is, en ten tweede niet imdat ik vind dat zowel een Sinn 556 Saffier als een Sinn 140 St een mooiere Fliegerchrono is voor minder geld.
De Polaris… Soit. Het is niet JLC’s sterktste ontwerp, maar het is een JLC. De no-date is mooier. Maar ja, de Reverso Medium en de Master Control Date zijn allebei in mijn ogen ook mooier. Toch zou ik tussen de twee die je noemt echt de JLC pakken.
Maar mag ik ook een optie drie aandragen?
Een JLC Polaris chronograaf. Geen datum, lekker clean met twee registers, geen onnodige bezel er overheen en gezellig 100m WR.
Brr. De anti-these van wat een Turn-o-graph zou moeten zijn.
Als je dan zo gaat doen:
- Blauw
- Wit
- Die van de bejaardensoos.
0 stemmers
Tja, los van die JLC Polaris Chrono die ik voordraag zou ik suggereren om die vergeelde no date sub er uit te sodemieteren en er een frisse witte T-o-G voor in de plaats te doen. Sorry man.
Ben geen fan van die zwarte Zenith. Die huidige zenith brengt net dat beetje kleur in je set.
Dus dan maar de polaris.
Ja jij wel! Maar dat was ‘stijltje’ hipsterlook toch…
Maar het is niet alleen de wijzerplaat in die oudemannen config die @TheWornWatch post.
Het is het totaalplaatje.
En die van jouw oude DD is/was beter.
Zoals een Bark DD op je 23ste
Maar ik zal mijn keuze even toelichten.
Brick heeft mooie Militaire horloges, ik gaf reactie op Han omdat de originele thunderbird turn o graph ook in 18k was uitgevoerd en ik die daar wel mooi bij vind passen.
Lees het stukje text.
Goed idee.
Liever zelfs een 1600!
Koop jij die maar vriend. Dat is niks voor mij. Als er Oriënt opstaat hoef ik m ook niet.
Kijk hier heb ik wat aan.
Maar even over mijn mening over jouw setje.
Kleur hoeft voor mij helemaal niet, en volgens mij heb ik dat ook nooit aan jou aangegeven. Kan mij vergissen maar denk het niet.
Wel gaf ik jou altijd aan dat je voor de standaard horloges gaat. De iconen der iconen. Prima. Maar niet mijn smaak.
Over de tipo en Breitling.
Het zijn 2 verschillende horloges. 39mm vs 43mm.
Cp 1 vs cp2.
Issued vs niet issued
Vintage vs modern.
Oh en over kleur gesproken kijk eens naar de kleuren van de Breitling. Kleur genoeg lijkt mij
Dus ze lijken wellicht op de foto op elkaar, hand in hand is het een verschil zoals dat van een iwc saint exepury en de Speedmaster. Allebei 3 registers maar ook anders.
Zo nu over de sub/dwellers.
Ook hier geldt dat ze allebei een duiker zijn maar daar houdt het dan ook op. Zelfs de kleur is anders.
Maar de rest van reply is interessant.
Ps. Ik hou gewoon van donkere dials.